Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-06-2010 kl. 00:14

Hvor mange km køre du om året ? og skal det være en stationcar ?

Man kan jo anskuge tingene på mange måder eks denne golf http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-1,9-TDi-105-GT-Sport-5d_ID291703294.htm eller http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-2,0-TDi-110-Trendline-5d_ID219601570.htm eller denne Skoda, måske du skulle prøve en , tror ikke du bliver skuffet, er lavet på audi og golf http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Octavia-1,9-TDi-Ambiente-Combi-5d_ID483602058.htm

Hmm du ku måske tage en mellem ting hvis du mener at du får mere rigtig bil , ved at tage noget andet end Kia....Måske du skal vente med de helt stor udsving på økonomien til eks børnene er fløjet fra reden eller du har stor friværdi hvis i har ejendom. Ellers syns jeg det er godt tænkt at du ikke vil overbelaste familiens økonomi. Der er jo 7års garanti på kia, og hvis i køre en del km om året, er det vel en fin bil. Alt er jo smag og behag. Men hvis jeg skulle kigge på evt. måske værditab ville jeg nok forsøge med en Skoda Oktavia med den nye commenrail diesel motor, kan du få brugt som demo til omkring 245-260.000,- Den nye motor i oktavia er en 1,6 tdi. Den gamle var 1,9, og linket jeg lagde er på en gammel
Mvh

Dette indlæg blev 08-06-2010 01:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

08-06-2010 kl. 09:39

Har selv tænkt samme tanker, og jeg er også ret bilglad...

Nogle gange kommer mine tanker i retning af at stoppe med at have bil, og så arbejde noget mindre. Hvis du tænker på en bil til 320.000kr, så lægger du ca. 200.000kr direkte i statskassen (moms + afgift). Ud over det skal du betale skat af din indtægt, så du skal, hvis du betaler topskat, tjene ca 800.000kr for at få råd til din bil til 320.000kr. Summa-summarum - for at få lov til at købe en bil til 120.000 (uden moms og afgift), skal du tjene ca 800.000kr.

Jeg ville gå efter det billige alternativ - eventuelt endnu billigere end den Kia du har fundet...

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-06-2010 kl. 10:46

Hehe interessant beretning.

Forskellen mellem de mere etablerede mærker og De billigere koreanere bliver bare mindre og mindre, rent kvalitetsmæssigt. Det kan man jo tydeligt se.
Forskellen er efterhånden så lille at det er svært som inkarneret biltosse, at blive ved med at ignorere koreanerne. Især når man nu kan spare rigtigt mange tusinde kroner ved at købe Hyundai eller Kia.

Fornuften siger jo at man bare napper en koreaner, men hjertet og benzinen i blodet siger stadig de andre mærker.

Hvis du virkeligt har rigtigt råd til Mondeo eller Mazda, så vælg dem. Men hvis det er på for stor bekostning for den normale økonomi, og det bliver til mindre penge til ferie, fornøjelser osv, så vælg en Ceed.

Jeg har i øvrigt en Kammerat der er mekaniker, og han kører i Cee´d og er glad for den.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

08-06-2010 kl. 12:42

Det er vel også en noget skæv sammenligning. Mazda 6 og Mondeo er jo en klasse større end Ceed.
Derudover bør du kigge på totaløkonomi istedet for indkøbspris.
Læste for nylig en sammenligning i FDM Motor hvor Ceed/Golf diesel stationcar blev sammenlignet.
Totaløkonomien var stort set ens (Golfen kostede så vidt jeg husker 1-2k mere om året) da værditabet på Ceed'en blev estimeret til stort set det samme som Golfens, trods det faktum at Golfen kostede omkring 60k mere i indkøb.

Så prøv at studere totaløkonomi (især værditab). Personligt ville jeg kigge på en Ford Focus demo/ny men sørg for at få rigtig god rabat på listeprisen ellers bliver du snydt. Opel Astra kunne også være en mulighed st. car kommer til efteråret.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-06-2010 kl. 15:42

Giv mig styrke til at optage et gigantisk lån og købe en "rigtig" bil.

Hvad er en rigtig bil ???????
Er det een der bliver lavet i Tyskland ??? der er da mange af VW og Fords modeller der laves i andre lande
Er det een japansk bil ? de mange Toyotamodeller bliver lavet uden for Japan.
Hvor kommer Kia fra ??, tjaa, de fleste af Kia´s underleverandører er præcis de samme der leverer til "alle de andre".

Hvis dit "bil-ego" stritter imod, kan det så ikke være at du er en "bil-snob" ?
Ja, undskyld mit spørgsmål, men når du nu intresserer dig så meget for biler, så kan du vel også skille "skidt fra kanel"

Uanset hvad, så køb dog en Kia, med mindre du bliver syg bare ved tanken, så køb noget andet, og så stå ved at du er en mærke-snob.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-06-2010 kl. 16:56

Okey (griner) Jeg forsøger igen.....Som jeg skrev højere oppe, ville jeg personligt kigge på den oktavia med ny commenrail motor. Den er ca 15000 dyrere end det tilbud du fik på kiaen, Jeg mener bestemt at kiaen er en fin vogn, men du ved det med at vi gerne vil have livrem og seler på, og ikke helt ved endnu hvordan en gensalgspris bliver til sin tid på kiaen. Alene af den grund ville jeg vælge "mærke vare" om du vil. Men er jo op til hver enkelt hvad og hvordan vi takler de bil spørsmål mv.

Så lige en kia ceed sw for en time siden. Jeg syns da det er en pæn vogn. må tilstå jeg ikke personligt har kørt en, men kun udsagn fra andre, at den køre lidt ala golf. Det er jo ikke ringe endda. Nå men vil ikke pladere mere for den skoda....du finder sikkert ud af hvilken bil du vil have. Men det skader jo ikke noget at ta en prøvetur i en.

Obs Har hørt at kia skal til service tidere end andre.

Mvh

Dette indlæg blev 08-06-2010 16:58 redigeret af dets forfatter.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

08-06-2010 kl. 17:46

Kia er et godt køb til pengene.

En fornuftig bil på alle måder.

En bil som rigtig mange synes godt om og som sikkert er langt oppe på bestseller listen.

En bil som har 7 års garanti.

En bil med fornuftig økonomi.

Så hvis du tænker rationalt så er Kia et fantastisk godt valg. Absolut.

Men ovenstående argumenter er så også lige præcis årsagen til at andre absolut ikke vil købe bilen - fordi deres bilkøb skal styres af hjertet.

Ingen af valgene er rigtig eller forkert - kun dit valg er det rigtige...

Til syvende og sidst: Lad os sige at du kan spare 10.000 kr årligt på at køre Kia Ceed ift din "drømmebil". Du har altså 10.000 kr i hånden hvert år. Hvad vil du bruge dem på? Opsparing, ferie, tøj....eller en anden bil :-)

Dette indlæg blev 08-06-2010 17:49 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-06-2010 kl. 22:43

Til N. Borring.

Efter min menig, så er du "bil-snob" hvis du undlader at købe en bil UDELUKKENDE fordi den har et "forkert" navn.
Hvis du køber en Ford, Toyota, Ferrari eller BMW og har en grund til det, så er det da superfint, hvis du derimod køber en bil UDELUKKENDE pga. navnet så er du "bil-snob" i min verden.

Du skal endelig ikke køre i en sølvfarvet leverpostejsmobil for MIN skyld, men tænk over hvilke egenskaber der gør at du har valgt netop den bil du har (forhåbentligt andet end navnet).

Til Jesper:
Jeg har , tror jeg, luret den humor hvormed du har skrevet dette indlæg, stor ros herfra, for det.

Til alle:
Bilernes spændende verden ændrer sig lynhurtigt og fordomme står for fald, både nu og fremover.
husk at for 25 år siden var de fleste enige om at japanske biler var noget lort og Engelske biler solgte rigtigt godt.
Hvem ville dengang tro på at SKODA ville blive et kvalitetsmærke, at en Koreansk ville sælge bedre end en Opel kadett og at en dieselbil ville vinde Le Mans ??

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2010 kl. 19:49

Mon ikke man kan få medicin for sådan en slem lidelse - det håber jeg for dig.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

11-06-2010 kl. 15:05

Brug 5.000 kr på et selvtilids kursus hos Carl Maar

Brug resten af pengene på fornøjelser som rejser eller lignende.

Du vil blive glad for din Ceed og en Mazda eller en Ford giver altså ikke meget P værdi... så skal du altså op i Audi klassen... også må du finde dig i at blive kaldt en "asshole" af de skønne og kloge værter i TopGear.

Tag en Kia Ceed

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-06-2010 kl. 15:26

Hej igen Jesper.

Hør nu her.....Hvis du syns den kia ceed kørte godt og du syns du fik en del for pengene, så syns jeg du skal købe den inden du bliver bange for dig selv.....Det er vel ikke værre end at du kan bytte den ud hvis du skulle komme til at fortryde.

Køb nu den kia, så du kan slappe af og nyde sommeren med familien.

Mvh