Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
31-05-2010 kl. 16:12
Det kan godt være at det er let at lease en bil, men billigt DET er det , som du selv har opdaget, ikke.
Jeg har også læst de forholdsvist mange artikler der "lovpriser" leasing.
Men hvis du kigger nærmere på tingene, så er en del at artiklerne skrevet af leasingselskaber, feks. den her "prognose" som tilfældigvis er lavet at direktøren af Nordania Leasing: http://www.bilbasen.dk/nyheder/prognose-hver-anden-nye-bil-vil-blive-privatleaset_ID27878.htm
KUNNE det tænkes at han havde en interesse i at piske en stemning op :-)
En anden del af artiklerne går på at du køber en ny bil UDEN RABAT og sælger den efter 3 år, der kan leasing måske betale sig.
Men hvis man, som du, kigger på en god brugt bil til 100.000,- og holder den i 6 år så vil det aldrig kunne betale sig at lease.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
31-05-2010 kl. 16:54
Personligt hælder jeg også mest til at købe en bil med 2-4 år på bagen, den den største og værste afskrivning er taget.
På den måde kan man også spare en del penge i forhold til en helt ny bil.
Afskrivningen i DK er jo voldsomt stor.
Mht leasing i fremtiden tror jeg også det bliver mere udbredt. Det er jo trods alt en sikker måde at holde bil på, da du med sikkerhed ved hvad den bil koster at have kørende hver måned.
Flexleasing bliver også mere aktuelt, da man kun betaler får den tid den er i landet. Men det bliver nok primært luksusbiler der får mest glæde af det.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
31-05-2010 kl. 20:37
Du sammenligner en brugt bil til 100K med op til 100.000 km med en spritny.
Hvis man som dig vil eje en bil i +6 år så kan det ikke betale sig at lease. Så skal du købe. Men for alle dem som typisk skifter bil hvert 2-4 år er leasing absolut et alternativ man skal vurdere, men resultatet afhænger konkret af hvilken bil man ser på, da forskellen mellem leasingpriser/betingelser og købspriser varierer meget.
Men der er immervæk kæmpe forskel på at købe en brugt bil til 100K hvor man spiller på rouletten og kan risikere reperationer undervejs med hvad deraf følger, eller om man leaser en ny bil hvor du kender dine udgifter, ikke skal låne penge i banken, og bare stiller den når leasingperioden er udløbet.
Dette indlæg blev 31-05-2010 20:40 redigeret af dets forfatter.