Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
31-05-2010 kl. 14:38
Men da du ikke er ældre er du nok nødt til at kigge efter de billigste biler overhovedet rent forsikringsmæssigt. For forsikringsdelen kommer til at at sluge en meget stor del af de 2500 kr om måneden du har til rådighed.
Så det gælder om at kigge efter noget med en lille motor. Max 1,6 og nok hellere 1,0.
Men det kunne være en Nissan Almera eller Micra eller noget seat Ibiza eller noget andet der ikke er så spændende.
MHT drift er Nissan Almera, Toyota Corolla, Seat Ibiza, Nissan Micra værd at kigge efter. Men ring lige rundt til forsikringsselskaberne først, og hør hvor de ligger henne prismæssigt på de forskellige biler.
T i
bruger siden
17-06-2006
31-05-2010 kl. 15:31
Men når du ikke har brug for bilen til hverdag (kun 4km til job) ville jeg overveje at lade være med at købe en bil.
Det lyder jo besnærende med at købe en billig bil, men koster altså temmelig mange penge på årsbasis.
Prøv at regne lidt her: http://www.fdm.dk/bilkoeb-salg/biloekonomi/bilbudget/bilbudget-2010-styr-paa-biloekonomien
Hvis du vælger billigste løsning: en gammel-billig bil, kun med ansvarsforsikring kan du måske komme ned på en årlig udgift på omkring 30k (hvis du ikke løber ind i nogle reparationer, der hurtigt kan ødelægge budgettet.
Det er så uden kaskoforsikring, ringe sikkerhed i bilen, kort på literen etc.
En yere bil vil på mange punkter være at foretrække, men så skal du finde en billig "forhandlerforsikring" for at prisen ikke eksploderer.
Men overvej meget nøje hvad du ellers kan få for 30k og opefter.
Så var det måske værd at vente lidt, cykle, købe en scooter, køre med andre, køre offentligt, tage en taxa engang imellem etc.
Profil slettet
31-05-2010 kl. 16:05
De er ikke fede og seje biler, men hvor sejt er det at komme kørende i en udkørt brianbil som hele tiden går i stykker ?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
31-05-2010 kl. 17:01
I mine øjne er det den bil i det prisniveau hvor du får mest for pengene, uden at gå på kompromis med driftsikkerhed.
T i
bruger siden
17-06-2006
31-05-2010 kl. 22:27
Som en anden skriver, så køb hellere en nyere og mindre bil, end en ældre/større.
Eksempelvis kan en ældre Golf, trods sit ry for slidstyrke etc, blive et rigtigt besværligt og dyrt bekendtskab, hvis man er uheldig.
Så en lille bil med relativ få år på bagen vil være at foretrække efter min mening.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
01-06-2010 kl. 01:29
Ja der er mange gode råd her i forummet.....altså mine råd er følgende. Hvis du absolut vil have ny bil, skal først forhøre dig om hvormeget forsikring koster dig, nogle bilmærker tilbyder billig forsikring, men ikke sikkert det gælder under 25. Men ring til de forhandlere der tilbyder billig forsikring og lad dem finde ud af om dette også kan komme til at gælde for dig. så vidt jeg husker er det både fiat og mitsubishi og andre. Vil også lige nævne en god finansierings mulighed, hvis din økonomi er ok. Sweed bank (bank med hjerte) tilbyder bilån med 10% i udbetaling og rest over 7år, og det er altså billigere end der er skrevet om længere oppe.
Hvis det ikke er muligt at få billig forsikring, vil jeg anbefale dig at købe en nissan som Martin skriver, og så køre i den nogle år indtil du kan få de meget attrakive forsikrings tilbud
Mvh