Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
25-05-2010 kl. 10:22
Hvis det er en af trillingerne C1, 107 eller Aygo, så er deres motor så vidt jeg husker, på 1,0 liter. De motorer har "kun" 3 cylindre.
Det er jo lidt at den der downsizing-bølge der har ramt bilindustrien, for at de skal kunne køre så langt på literen som muligt.
I dag kan du jo også få en Passat og superb med en 1,4 motor.
Så de bliver mindre og mindre.
Om en 1,0 er nok, er nok et spørgsmål om temperament og behov.
For rigtigt mange mange mennesker er det nok, Men vil du have noget ekstra power, ja så er det næppe nok.
Sådan lige umiddelbart synes jeg ikke du skal kigge så meget efter motorstørrelsen, hellere antal Hk og NM. I de små biler, med de mindste motorer handler det jo mere om at man kan få en billig bil der kører langt på literen, og at man kan komme nemt og bekvemt fra A til B.
Så find en du kan lide at køre og se på, og så derfra vælge den rette motor der passer til dit temperament.
H P
bruger siden
06-01-2004
25-05-2010 kl. 12:13
Er det primært kørsel til sydeuropa med 4 passagerer og fuld læs, eller er det til at køre ned i Brugsen 2 gange om ugen?
Dernæst så er det jo kun dig selv er ved hvornår "det er til at leve med".
Nogle mennesker syntes at en bil med kun 200HK er en sløv spand.
andre syntes at 65HK er mere end rigeligt.
Du kommer til at rejse dig fra tastaturet og komme ud og prøve biler.
Dette indlæg blev 25-05-2010 12:13 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
25-05-2010 kl. 14:17
Så umiddelbart vil jeg mene, at til motorvejskørsel mm. er en så lille motor i underkanten (måske for lille i det hele taget).
Til småture i en lille "bybil" ville det måske være ok, men til andet ville jeg finde en med lidt flere kræfter.
Men som andre skriver, bliver du nødt til at prøve selv, da det jo i høj grad er en smagssag.