Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 11:36

Tag det ikke så tungt MR Y, der mangler stort set altid konsistens i Jørgens indlæg ;o)

Og desuden skal du nok ikke forvente et svar fra den gode hr. Nielsen, når han først har fået flettet sit elskede Toyota ind i en tråd, der iøvrigt slet ikke omhandler Toyota, så mister han som regel interessen igen..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

23-05-2010 kl. 16:31

Jeg har i løbet af de sidste 24 år kørt godt og vel ½ mio km i 4 forskellige Subaru'er, dog ikke de nyeste modeller. Det er meget begrænset, hvad der har været af reparationer ud over alm. service.

De ting, jeg kan komme i tanker om er.

Bolten, der holder remskiver mm. fast på krumtapakslen knækkede på den ene bil.
2 gange har jeg måttet skifte katalysator.
1 gang køler gennemtæring
1 gang drivaksel
Lidt elektriske småting som et rudehejs, en kranksensor mm.

Til gengæld har jeg til gode at skifte udstødninger. De holder for evigt.

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2010 kl. 08:53

Undskyld, men siden du skriver at SUBARU ikke er en mulighed, hvad forventer du så af svar? Det er jeg rent hypotetisk så. Og hvem gider svare på det?

Held og lykke med det bilkøb :-) og ja, jeg ville så vælge en BMW. Har haft 7-8 stykker af dem og har aldrig oplevet et problem. Service skulle de dog have :-)

U

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2010 kl. 12:35

Det manglede da bare; så længe du insisterer på at bringe Toyota ind i tråde der intet har med Toyota at gøre (div selskabs-ejerforhold osv er vel i grunden uvedkommende i en tråd som denne?), ja, så fortsætter jeg også med at stikke lidt til dig og din Toyota-fanatisme.. ;o)

Har i øvrigt rettet din bevidste misstavning af mit efternavn, gå efter indholdet, ikke efter manden kære Jørgen....

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

25-05-2010 kl. 14:07

Nej, jeg har desværre ikke haft en 2,5 XT Turbo. Har dog kørt nogle få km i en engang - men det tæller vist ikke i denne sammenhæng. Personligt er jeg ikke så vild med Forester'en. Jeg synes ikke den kører så skarpt og præcis som personbilerne, Impreza og Legacy. Højere tyngdepunkt spiller en rolle her.

Jeg har flere gange sagt, at en Subaru bliver man nødt til at beholde til den er fuldt afskrevet. Der er ikke meget efterspørgsel efter et sådant nichemærke.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-05-2010 kl. 07:34

Kære MR Y
Jeg forstår simpelt ikke formålet med spørgsmålene.

Det ene øjeblik skriver du om VW, BMW Audi Citroen og Toyota - det næste øjeblik om Subaru, samtidig efterlyser du konsistens.

Helt konkret, syntes jeg du skulle kører ud til en autoriseret forhandler med SUBARU spørgsmålene, de kan opfylde din ønsker om mærket og dets konsistens.

Held og lykke
Vh
Ejner

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

27-05-2010 kl. 07:58

Bortset fra benzinøkonomien, som ikke er for god (men hvad kan man forvente af en suv med så mange hk), og bagsædepladsen, som heller ikke vinder nogen priser, så er der vel egentlig ikke dårlige sider ved den bil.
Velkørende, uhyre driftsikker, og meget hurtig.
Jeg kan ikke rigtigt se, hvad alternativet skulle være, hvis du søger en suv med den slags præstationer, som samtidig er til at betale.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

28-05-2010 kl. 11:12

For et par år siden kom jeg ad omveje ind i det forum, hvor de med lyspærerne kan holde fortrolige samtaler, og her ynkede Erling sig selv, fordi at alle andre svarede så dumt på alle spørgsmål. Der findes, Erling, ikke dumme spørgsmål, og hvis du ikke kan se en mening med et spørgsmål, så lad være med at besvare det. Dine svar handler jo oftest om, at man skal overlade besvarelsen af spørgsmål til professionelle - og det er jo stik imod sådan et forums intention!
Subaru Forester 2,5 XT er svaret på mine vådeste bildrømme - var det ikke for den miljøbelastende detalje. Ikke at der er konsistens i mit svar, men - generelt har Subaru vel ikke sit image for ingenting, Toyota og BMW kan også gå i stykker og jeg har sjældent haft problemer med mine Citroën'er. MHT afskrivning af Foresteren - hvis det ser helt sort ud, når du skal af med den igen...vil jeg gerne købe den!!!

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

30-05-2010 kl. 21:11

Skal jeg nok - men hvad der er galt i professionelles råd og vurderinger, der findes altså spørgsmål, der er hurtigere og bedre besvaret end i fora, helt enkelt. Som professionel bilmand bliver jeg ved min læst hvis du som lærer bliver ved din - osv osv