Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
20-05-2010 kl. 11:09
Jeg vil så give en lidt anden forklaring.
Volvo og Saab er da helt sikkert holdbare biler, men dog ikke mere end så mange andre.
Den store forskel er, at bilerne var ret dyre fra nye, samt at de holder en ret god brugtpris. Dermed holder ejerne bilerne i live længere.
Billigere biler har en tendens til at blive skrottet tidligere, da reparationer hurtigere kommer til at blive for dyre i fht. bilens værdi.
F.eks. ofrer du nok ikke en reparation på 30.000 kr på en 12 år gammel Mondeo, som har en værdi af 30.000 kr, hvor imod du gerne ofrer en reparation af samme størrelse på en 12 år gammel Volvo V70, som har en værdi af ca. 100.000 kr.
Du ser det samme med de fleste andre dyre bilmærker - så som Mercedes, BMW, Audi, Lexus etc.
Volvo og Saab er da helt sikkert holdbare biler, men dog ikke mere end så mange andre.
Den store forskel er, at bilerne var ret dyre fra nye, samt at de holder en ret god brugtpris. Dermed holder ejerne bilerne i live længere.
Billigere biler har en tendens til at blive skrottet tidligere, da reparationer hurtigere kommer til at blive for dyre i fht. bilens værdi.
F.eks. ofrer du nok ikke en reparation på 30.000 kr på en 12 år gammel Mondeo, som har en værdi af 30.000 kr, hvor imod du gerne ofrer en reparation af samme størrelse på en 12 år gammel Volvo V70, som har en værdi af ca. 100.000 kr.
Du ser det samme med de fleste andre dyre bilmærker - så som Mercedes, BMW, Audi, Lexus etc.
Profil slettet
20-05-2010 kl. 21:24
Ingen rust, fremragende siddekomfort, solidt bygget (læs nye skiver ved hvert 2. syn og en bærarm i ny og næ). Motorene og gearkasser er en klasse for sig. Kører nu i min anden V70 af de første udgaver og smiler hver gang jeg drejer nøglen året rundt. Ville ikke bytte for en nyere bil i samme prisklasse. Især rustbeskyttelsen er helt i front. Har ikke set skyggen af rust på min 12 år gamle bil men vil til efteråret alligevel rustbeskytte den for at være på den sikre side:)
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
24-05-2010 kl. 02:52
at Volvo bruger PSA motore S40/V50 D er en PSA motor men ellers har modellerne uden Turbo Ford Motorer mens Turbo modellerne har Volvo motorer