Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

19-05-2010 kl. 18:53

Budgetter er så lille at der praktisk talt ikke vil være noget at vælge imellem.
Kik efter en gammel mercedes, eller hvis du er heldig en Fiat Punto men den skal kikkes grundigt efter for rust.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-05-2010 kl. 19:03

Hvis jeg var dig ville jeg bare tage en søgning her på basen hvor du kun søger med automatgear og med maxpris på de der ca 20-25000 kr. Det burde være ret begrænset hvad der dukker op.

bruger siden
11-12-2004

19-05-2010 kl. 20:42

hej igen.
Lige umiddelbart skal du nok kigge lidt efter en gammel Mercer som Niels forslår. De har jo altid været gode til aut. gearkasser.
Men du må nok ikke have for høje forventninger.
Mht andre mærker, så er de andre vel okay. Men igen, de skal tjekkes igennem.

Er der en grund til at det skal være med aut. gear? For i det prisleje bliver du bare voldsomt begrænset!

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

20-05-2010 kl. 01:03

Hej Thomas.

Du må slet, slet ikke hoppe på en gammel brugt, diesel Mercedes!

Med tanke på dit rådighedsbeløb, som du kan købe bil for, så kan jeg næppe forestille mig, du har råd (eller lyst) til, at betale 6-7000 årligt i vægtafgift? Driftsomkostningerne udover vægtafgiften er heller ikke billige på sådan en gammel Benz - på to år har du betalt det samme i forsikring, som du har givet for din gamle Mercer, også selvom det bare er ansvarsforsikring.

Når du ikke har flere penge, end du fortæller her, så er du nødt til, at kigge på bl.a. reservedelspriser, hvor dyr bilen er i vægtafgift og hvor langt den kører på literen - for du må forvente, med din bykørsel, at bilen kører betydeligt mindre pr. liter, end forbrugstallet er opgivet til i annoncerne!

Mit absolut bedste råd til dig er, at finde dig en god, vedligeholdt Opel eller VW - mere specifikt en Opel Corsa B/Astra F eller VW Polo 6N. Find en bil, som ikke har kørt for mange km og kig den RIGTIG GODT efter for rust!

Her er 3 aktuelle bud (og Polo'en er endda med aut.gear, hvis du slet ikke kan få idéen om det ud af hovedet):

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Corsa-1,2-16V-Edition-100-3d_ID723800408.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Astra-1,6-16V-Club-5d_ID612601201.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Polo-1,6-Open-Air-5d_ID859700109.htm

De er alle 3 nogle af de billigste mht. reservedele og de er alle så simpelt opbygget, at du med lidt teknisk snilde selv kan skifte størstedelen af delene på dem - derudover er vægtafgift og forsikring i den billige ende!

Forsøg efter bedste evne, at få sælger til, at afholde udgiften til et tandremsskift (evt. stort service) og så sørg for, sælger leverer bilen nysynet.

Brug fornuften, for en bil til 20.000 skal bare holdes billigt kørende - køb med hjertet, når der engang er lidt mere i pungen :-)

MVH Morten

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-05-2010 kl. 11:20

Snup en ældre japaner, og tjek for rust.
Jeg har selv haft en Corolla med automatgear på et tidspunkt, og den kørte forholdsvist fejlfrit. Til gengæld kørte den så også ualmindeligt kedeligt, og design inde og ude var en by i Rusland.
Men man kan jo ikke får alt til den pris.