Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2010 kl. 14:08

Hej Benjamin, har du overvejet privatleasing - hvis du er fattig (som mig) er det en god ide med et fast budget. Der er nogle faldgruber man skal være opmærksom på, men kig på forbrug.dk og dinepenge.dk mhp mere info:

Fx kan man lease helt nye modeller med 1. gangs betaling på alt fra 15000 og opefter og mdtl. leasing fra 1500 og opefter (jo højere 1.gangs betaling jo lavere mdtl. ydelse) - dette bør inkludere serviceaftale (dvs. ved uforudsete reparationer hæfter du ikke (dog ved uheld, men der har du jo forsikring... og ja, de kræver kasko).

Hvis du kører over 25000 om året skal man dog overveje at købe, specielt hvis det er billigere biler. Det er sædvanligvis de dyreste biler det bedst kan betale sig at lease... se mere her:
http://penge.dk/biler/artikler-biler/det-er-billigst-at-lease-bilen
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/leasing-brugt-bil-boomer

God fornøjelse!

MVH
Jon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2010 kl. 14:10

Tjek i øvrigt også FDMs Bilbudget beregner... du bliver overrasket over hvor meget en bil egentlig kommer til at koste dig, så er du advaret! :-)

Hvad er dit behov i øvrigt... skal du køre nogle småture i byen, så er en delebilsordning måske en bedre ide . Tjek det på google.

Hvis du skal pendle over længere afstande, så er der også beregningsværktøjer for det - der er visse umiddelbart lidt dyrere biler, der kan "tjene sig hjem" på den måde.

Og nej, jeg har heller ikke bil, men har selv lidt i en måned og det er - som så mange andre ting - lidt af en jungle.

"Dr. Jones I presume" :-)

Go' fornøjelse!

MVH
Jon

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2010 kl. 16:08

Kig på en privatleased Renault Clio, du ligger 6000 kr i førstegangsydelse og små 2000 kr inkl. service om måned.

Du kan næsten ikke holde en bil meget billere, med mindre at du ligger 20-25.000 kr i udbetaling på en lille micro bil såsom en Toyota Aygo.

Dette indlæg blev 09-05-2010 16:09 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2010 kl. 18:29

Jeg skrev jo også at det bedst kunne svare sig med privatleasing ved dyrere modeller d'herrer! :-)