Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
29-04-2010 kl. 21:22
Jeg synes du glemmer at se på forskellen meller de 2 biltyper.
En hvid minibil:
- bagsæder når det kræves
- nem at manøvrere, specielt i city/parkering
- ny / nyere bil
- mindre plads indvendigt (inl bagagerum)
Gulpladebil:
- mere bil (motor, komfort, udstyr, sikkerhed) for pengene
- plads til haveaffald, store indkøb, cykel, osv
Jeg synes valget mellem disse faktorer er afgørende og ikke spekulation i hvilken af bilerne der mon har den laveste totaløkonomi i din levetid. Reelt mener jeg at de vil ligge meget jævnt, hvis du sammenligner de gængse gulpladebiler med minibiler som Aygo m.fl.
Så prioritér hvad Jeres behov er og vælg så bilkategori. I skal immervæk sidde mange timer i bilen hver uge!
PS. Markedet for gulpladebiler har været hårdt ramt, men markedet er der. Dette medfører jo så også at priserne er lave, så en god handel kan gøres. Men igen, set over en ejertid på 3-4 år mener jeg ikke der er nogen afgørende forskel i totaløkonomien.
En hvid minibil:
- bagsæder når det kræves
- nem at manøvrere, specielt i city/parkering
- ny / nyere bil
- mindre plads indvendigt (inl bagagerum)
Gulpladebil:
- mere bil (motor, komfort, udstyr, sikkerhed) for pengene
- plads til haveaffald, store indkøb, cykel, osv
Jeg synes valget mellem disse faktorer er afgørende og ikke spekulation i hvilken af bilerne der mon har den laveste totaløkonomi i din levetid. Reelt mener jeg at de vil ligge meget jævnt, hvis du sammenligner de gængse gulpladebiler med minibiler som Aygo m.fl.
Så prioritér hvad Jeres behov er og vælg så bilkategori. I skal immervæk sidde mange timer i bilen hver uge!
PS. Markedet for gulpladebiler har været hårdt ramt, men markedet er der. Dette medfører jo så også at priserne er lave, så en god handel kan gøres. Men igen, set over en ejertid på 3-4 år mener jeg ikke der er nogen afgørende forskel i totaløkonomien.