Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-04-2010 kl. 22:16
Hej pia.
ja det er et godt spørgsmål......Er du ny billist ? højde og vægt ? ikke alle passer ind i de små biler. hvor langt skal du køre hverdag ? hvor meget må bilen koste ??
Mvh
ja det er et godt spørgsmål......Er du ny billist ? højde og vægt ? ikke alle passer ind i de små biler. hvor langt skal du køre hverdag ? hvor meget må bilen koste ??
Mvh
Profil slettet
30-04-2010 kl. 08:11
Hvis jeg var dig, ville jeg privatlease en helt ny Renault clio, du ligger små 5000 kr i førstegangsydelse og omkring 2000 kr per måned inkl. service. Du er meget afhængig af bil, så hvorfor købe en gammel dieselbil ? Den vil bare gå i stykker i tid og utide, plus at den sikkert er dyrer i drift end en ny bil.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-04-2010 kl. 16:19
Ja den er ikke nem den her.....Du skriver du køre ca 45000årligt, det var mange km hvis det er frem og tilbage på job. Til ca 100.000kr kan du få citroen c3 hdi eller Hyuindai getz diesel, begge ca årgang 08 med 30-45.000 på tælleren. Men så er der jo heller ikke meget ny garanti på bilerne. Du får jo sikkert nogle køre penge i skat, men det skal regnes rigtigt ud, inden man kan sige hvad der kan svare sig. Nr 1 er jo at du køber en bil der køre rigtig langt på literen, Dieselbil og helst med lange service intervaler med 30.000km pr gang, hmm ved ikke helt hvad jeg selv ville gøre, men jeg ville nok købe en af de diesel biler der i snit køre 25-27km pr/l, og en helt ny/demo. tror godt det på sigt kan betale sig, for med de 45000km årligt bliver bilen hurtigt slidt ned hvis man køber noget til omkring 100.000kr. tror man skal op omkring 140-160.000kr. Men så er der jo også hentet noget på grøn afgift plus lave omkostninger til diesel. Ford fiesta ecconetic køre omkring 27 pr/l.
Ved ikke hvordan du financiere købet, men de fleste låner vel.....Jeg selv har brugt bank med hjerte, hvor udbtaling kun er 10% og renten lig pt er 4,65, og det er billigt. Husk at det også skal være til at sælge igen hvis job ryger sig en tur, eller jobskifte. Derfor vil mit råd nok være at det er en af de sidste nye biler på markedet, også hvad angår sikkerhed mv. tænk lidt over det, og regn lidt på alle omkostninger.
Mvh
Ved ikke hvordan du financiere købet, men de fleste låner vel.....Jeg selv har brugt bank med hjerte, hvor udbtaling kun er 10% og renten lig pt er 4,65, og det er billigt. Husk at det også skal være til at sælge igen hvis job ryger sig en tur, eller jobskifte. Derfor vil mit råd nok være at det er en af de sidste nye biler på markedet, også hvad angår sikkerhed mv. tænk lidt over det, og regn lidt på alle omkostninger.
Mvh