Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

23-04-2010 kl. 23:31

Mazda 6 er som nævnt et godt valg. Det er en meget driftsikker bil, som der sjældent er de store problemer med. Dog er der rusten der kan drille. Men hvis du finder et eksemplar der har fået rustbeskyttelse, så er du meget godt dækket ind.

Men det er en god bil også iflg Tyske Bild og vores egen FDM

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Marcussen

Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003

24-04-2010 kl. 12:12

Hej Rasmus.

Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at dele begejstringen for Mazda 6. Har prøvet et par stykker og jeg har sjældent kørt i en nyere bil med så meget støj. Især motor og hjulstøj. Overvejede at skifte min gamle Audi A4 ud med en Mazda, men synes simpelthen at bilen er bygget af for meget plastik og for lidt lydisolering. En ældre 626 er jo mere støjsvag. Derudover har jeg et par kollegaer der har solgt deres 6ere før tid da de allerede var rustne i skærmkanterne efter 3 år fra ny.
Er sikker på mekanikken er holdbar som på enhver anden japansk bil. Jeg mener bare ikke at resten af bilen er af moderne standard. Det skal sige at jeg ikke har prøvet en 2010 model. Den har jeg læst skulle være bedre.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-04-2010 kl. 23:29

er det et generalt problem med 2,3 motoren at den bruger for meget olie?

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2010 kl. 21:04

Der er visse ting, som du bør være særdeles opmærksom på. Som det første tjek om bilen, har været til rusteftersyn, på bilens fødselsdag hvert år, ellers rør den ikke. Er selv ejer af en stc 2,0. Som jeg købte med fuld servicebog. Som senere viste sig, at rust ikke var gennemført dd. Det vil sige ingen rustgarenti. Og Mazda forhandlerne gir sig ikke, heller ikke selv om den var til rusteftersyn sidste år med 0 rust. 2,0 motoren, med 143 hk gir et godt kick men er alt for tørstig. Kører du meeeget pænt kan du køre 10 km literen. Jeg har lært meget af mit bekendskab, over de år jeg har haft min. Køber en Toyota avensis næste gang.

Michael -Kaaber

Michael -Kaaber
bruger siden
30-08-2008

28-04-2010 kl. 18:39

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2010 kl. 19:22

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Dette indlæg blev 28-04-2010 23:13 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2010 kl. 19:29

Glemte lige.. NUL rust i en 8 år A6.. Apros pro Mazda ...
Nå nu ikke flere sure opstød fra mig idag..Hygge

Bo Holst Brandenhoff

Bo Holst Brandenhoff
bruger siden
04-03-2007

29-04-2010 kl. 12:04

Hej. Mazda 6 er en fænomenal vogn. Jeg har selv kørt 80.000 km i en 2003'er 2,3 st.car, som jeg netop har solgt. Du finder INGEN anden bil med så fleksibelt et bagagerum (nedfældning af ryglæn osv. osv.). Den bruger en smule olie, ja! Men det er der RIGTIG mange andre og meget dyrere tyske biler, der også gør. Den ruster en smule ja, især hvis den ikke er rustbehandlet, så gå efter dem. Mazda har udvist fantastisk kulance over for mig, idet den tidligere ejer havde nosset i rusteftersynene - efter en kort samtale med Mazda DK (gå uden om forhandlerne), så vupti var den tilbage i garantien, selvom det medførte, at Mazda skulle udbedre et par rustfejl! Find et hvilket som helst andet mærke, der gør det! Det største problem på modellerne inden facelift i 2006 er xenonlys! Det går i stykker. En rep. koster jf. Mazda ca. 11.000 kr, så sørg for, at det er lavet. I Tyskland kan det gøres for ca. 7-8.000 kr. En ombygning til almindelig glødelamper koster hos Mazda i Århus ca. 7.000 kr. Jeg fik dog mit udbedret på kulance 2 år efter garantiudløb!!! Hold øje med, om rattet evt. skulle "snakke" når det er varmt i vejret (så skal der ny ledningsspiral i til en pris af ca. 1.000 kr. + montering) - en helt almindelig fejl hos mange biler. Sørg for, at der er nye bremser inkl. kaliber hele vejen rundt - typisk Mazdafejl :-)Du skal regne med ca. 10 km/l ved BLANDET kørsel, men omvendt kan du regne med ca. 13-14 km/l ved forsigtig landevejskørsel. På motorvej ved hastigheder over 150 km/t er den bare rigtig tørstig, ligesom hvis du spænder noget på taget eller en campingvogn efter den. Generelt går den længere på literen end eks. en Ford Mondeo 2,0!!! Jeg må sige, at det er den suverænt bedste vogn, jeg nogensinde har haft. Der har været de nævnte fejl, men jeg er sikker på, at en hvilken som helst Audi, BMW eller Mercedes ejer ville sælge sig selv for at opnå de samme driftsomkostninger!!!