Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Clausen

Peter Clausen
bruger siden
06-01-2004

22-04-2010 kl. 23:11

Både min kæreste og jeg har haft denne model i 1,4 16v 75 HK - som har kørt upåklageligt. Harmonisk motor til bilen, god trækkraft og god benzinøkonomi.
Min kærestes er til salg da vi ønsker en 5 dørs - det er en 2001'er med DK-pakke dvs. varme i sæder, el-spejle m. varme, el-ruder, kørecomputer, skuffer under sæder o.m.m.
Sølvgråmetallic kørt 68.000 km - prisidé 68.000 kr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2010 kl. 00:06

Selve motoren er ikke kendt for at have nogle problemer. Kan dog ikke forstå hvorfor du ikke kigger efter en Seat Ibiza med samme motor som kan fås med mere udstyr, mindre km og nyere prgang for samme pris og er samme bil bortset fra at den har pænere design.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

23-04-2010 kl. 09:53

1,4 16V (100HK) kan have problemer med stempelringene med deraf følgende olieforbrug. Om dette problem også gælde 75HK versionen ved jeg ikke.
Desuden er der en fejlkonstrueret krumtapudluftning på motoren, som kan fryse i frostvejr (kun et problem for biler der kører mange korte ture) - hvis dette sker, risikerer man at olien blæses ud ved oliepinden og motoren brænder af.
Sidst men ikke mindst, skal du være opmærksom på gearkassen, som også er et svagt punkt.