Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

22-04-2010 kl. 09:03

Hej...

Ja det er et svært valg for bilerne er absolut ikke ens... F.eks. kan du ikke sammenligne de 2 biler i størrelse. Hverken på bagsædet eller i bagagerum. Mondeoen er bare flere kvm større :-)

Men fine biler begge 2 som nok ikke vil skabe de store problemer nogen af dem.

Mondeoen er ude over de kendte sygdomme og gennemprøvet. Mondeoen kører fantastisk og der er meget udstyr til pengene...

Passaten er som sagt noget mindre og noget mere skrabet. Den er sat lidt mere komfortabelt og "kedeligt" op men det er jo en smagssag.

Motorene i dem begge er ganske holdbare, med den rigtige service og de vil i realiteten nok gå det samme på literen alt efter kørselsmønster m.m.

Det er et svært valg og vil mene at det afhænger af hvad i vægter højest... Størrelse og udstyr eller som nogen synes, måske lidt mere prestige og mere skrabet udstyr.
Men prøv dem begge og tag selvskubbervognen med ud og se hvad der passer jer bedst.

Af de 2 er der ikke nogen taber eller vinder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

22-04-2010 kl. 15:32

Hej

Tillykke med jeres lille ny...

Det er 2 ganske udemærkede biler i har kig på, synes jeg. Men der er fordele og ulemper ved begge biler.

Det gode ved mondeo er at der er meget standardudstyr. Der er masser af plads i den bil. Både på bagsædet og bagagerummet. Som bare er større end i Passat. Mondeo er en yderst velkørende bil. God langturskomfort. Og så er den rimeligt driftsikker, uden dog at nå japserniveau. Men en god tysker.

Det dårlige ved Mondeo er at de desværre er berygtet for at døje med rust i døre og klapper. Så en gang rustbeskyttelse bør ofres.
2,0 motoren kører fint nok. Men den er sløv. Det er langt fra nogen racerbil.

Passat er nok ikke helt så stor som Mondeo. Men der er fin plads i bilen. Der kan godt være en barnevogn i bagagerummet. Og pladsen på bagsædet er bestemt også god nok. Lige den i kigger på har fornuftigt udstyrsniveau. Men man falder ikke i svime.
Motoren derimod, er væsentligt bedre end Mondeo´en, altså at den kører bedre. Den er driftmæssigt ca på niveau med mondeo.
Rust burde ikke være noget problem på Passat.

Desværre kender FDM til en del typiske fejl på bilen, og har beskrevet det som om at den aldrig nåede at slippe af med børnefejlene.

Kabinen er altså også noget trist at se på, når det er standardudgave. Der kan man godt se at den stammer tilbage fra 1996.

Nu har jeg et par venner der har har/har haft sådan en passat. Og de havde dog flere problemer (ikke voldsomme) med deres biler end jeg havde med min Mondeo.

Men hvis i ikke går op i motorens effekt, bør i helt klart gå efter Mondeo´en. Den er ekstremt praktisk når man har små børn. Og også lidt kønnere at se på i kabinen.

bruger siden
11-12-2004

22-04-2010 kl. 18:02

Der skulle være gode chancer for at gøre en god handel på Mondeo-siden. Held og lykke med jagten.