Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
03-04-2010 kl. 19:44
Knappen er til at slå rumføleren på alarmen fra. Meget praktisk når man f.eks. har en hund i bilen mens den er låst.
Avensisen er DØDKEDELIG....ZzzzzZZzzz men sikkert en fornuftig bil, men jeg ved godt hvad jeg ville vælge.
Dette indlæg blev 03-04-2010 19:47 redigeret af dets forfatter.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
03-04-2010 kl. 21:05
Hvis du kan gå lidt på kompromis med pladsen, ville jeg vælge en Octavia. Der rækker pengene til en 3 år gl. 2,0 FSi
Profil slettet
04-04-2010 kl. 00:57
Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005
04-04-2010 kl. 01:20
Jeg selv er 55 år om et par dage, har haft omkring 20 biler i min tid lige fra NSU, Cortina,(se det var bil) dengang 1600GT jeg glemmer den aldrilg, Fiat (den giftede jeg til 128 sports coupe da den så var rustet væk købte jeg meg en taunus 1,6 dejlig bil, den gang, glemte lige som pur ung en Alfa Romeo 1600 Junior, bertone tror jeg den hed, se det var en bil, 1966, jeg glemmer den aldrig, nå pyt, nu er jeg ved er at være en gammel mand, og har siden kørt div. Ford modeller(jeg er faktisk udlært Ford Mekaniker udlært i 76 deromkring .Så var min Hustru så uheldig at vinde!!!! EEENN Japaner så ulidelig kedelig TOYOTA, jammen i guder, holda k..., Jeg har aldrig troet at sådan en Japser/Riskoger eller hvad i nu elsker at kalde dem, kunne være på højde med en Tysk/Fransk bil, jeg fik faktisk en brat opvågning, aldrig har jeg kørt i noget mere driftsikkert (nogle mener kedeligt) det må de jo selv om, nu er jeg Jo nok lidt, ude at Sk... for mange af dem jeg omgiver mig med , kører jo Sort Audi/vw/skoda, og helt ærlig Gutter og Gutterinder
prøv lige at se ud af vinduet, jeg mener der er jo ikke helt så sjælden der der kommer en Sort Audi/VW Soda hermed ikke sagt det er en dårlig eller ringe bil, Men hvorfor S.... kan de så ikke ligge lidt højere i BLA. FDM kundetilfredshedsundersøgelse(tror jeg det hedder)Hvorfor er det næsten altid de Japanske mærker der opnår den største tilfreds/bedste servise, her tænker jeg spec. TOYOTA, se det må da der sku da være en grund til, ja ok siden 1990 har jeg kun kørt de forskellige Røv.... Toyotaer, men helt ærlig , det kan sku da godt være det ikke er Verdens mest spændende bil, men Kedeliger end andre må vel bero på enhvers endviduelle syn på både design/pålidelighed.
Nå, ok nu der jeg jo nok lidt af en kedelig type, men som sagt nu da børnene/møgungrene er rend fra redern, og TOYOTAEN igen igen skulle skiftes, prøvede de forskellige BMW/ALfa ja su da ogsåen Audi, det var sku deljige biler, det kørte fantastisk godt, og hvis jeg skulle have hørt på FOLK som villed anbefale disse biler havde jeg måske kørt i en Sort Audi/VW det bliver ihvertfald aldrig enSkoda, Nej Fjolset som jeg er købte SGU en TOYOTA igen denne gang iform af en gammel 99 lexus is200, og hvorfor fan... gør man så det, Fordi nettop denne oversete bil siger en noget(ikke alle) men netop mig, måske fordi jeg vidste jo den er produceret af et mærke der der kender deres kunders behov, og som i hvertfald mig bekendt yder en utrolig god service overfor deres kunder. Nu er min dejlige Lexus solgt (den var forøvrigt også sort) min dejlige Kone tilgiver mig måske senere når hun nu får lært at køre aut. JA, jeg købte da en Lexus igen dennegang en IS300, ja det er muligt at jeg ikke er rigtig klog, men denne gang fulgte jeg også mit hjerte, og jeg er den eneste i hele omegnen der har en Polarsilver Lexus IS300 OG HOLDA KÆFT hvor jeg nyder den, HVER DAG
NÅ det blev en længere smøre, det må i sgu undskylde, men ungerne har lige været hjemme og drukket mine sidste Påskebajere og spist sig fede og mætte.
Kan i nu have en Rigtig god Påske
PS. er forøvrigt medlem af arkd
God påske Leon
Profil slettet
04-04-2010 kl. 07:26
Har selv den faceliftede model fra 01 med 1.8 VVT med 129HK Den er da ikke nogen racerbil, men jeg syntes den gør det ganske udemærket, desuden har den 30NM mere end 1.6 plus at det topper 500 omdr. længere nede. Altså i forhold til en gammel 1.6
Profil slettet
Profil slettet
05-04-2010 kl. 00:56
Profil slettet
Profil slettet
05-04-2010 kl. 08:06
Det er efterhånden blevet til en hel føljeton ;)
Jeg deler samme "religion" som dig. Og kan konkludere hver gang du svare de andres indlæg så holder du fast i din lyst til at købe Toyota´en!
Så kort sagt tag og køb den! Ellers bliver det tit sådan at hvis noget går i stykker på den Passat, vil du tænke det var aldrig sket i Toyota´en! (ved godt at en Toyota også går i stykker)
Pointen er at du vil se på Passatén med "andre" øjne fordi at den har du ikke helt "lyst" til.
Derimod er du lun på Toyota´en. Og man kommer ikke udenom at det er en driftsikker bil =kedelig (i nogens øjne)
Det er nok også derfor nogen siger den ikke har sjæl, den gør jo det som den for bud på.
De problemer der var med for højt olie forbrug var 1.8 VVTI motorerne i den faceliftede 1. udgave af Avensis fra 2000-2002
Og den du har i kig på er jo den "nye" model.
Lige en sidste ting, til dit kørselsbehov skal du vælge benzin.
Med de motorer der er i dag kan en Benziner køre flere KM end en Diesel.
Med dette mener jeg uden at der skal skiftes noget på de motorer ud over olie. (Undskyld til Diesel folket, hvis jeg har fornærmet nogen)
Spændende og se hvad det ender med.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-04-2010 kl. 13:11
Mht de 2 først nævnte i dit oplæg. Passat eller Avensis. Lige de 2 eksemplar du nævner ville jeg ikke tage. Der kan du uden tvivl gøre nogle bedre køb.
Og af lige de 2 modeller er der fordele og ulemper med begge.
Største ulempe ved Avensis st.car fra 04 og frem er at bagagerummet ikke er alt for godt hvis der skal være en barnevogn i, pga hjulkasserne.
Det skal i lige tage med i betragtning. Der er Passat´en bedre.
Men driftsikkerhed, udstyrsniveau og sikkerhed er selvfølgelig bedre i Avensis fordi den netop kom frem i 04, hvor den gamle Passat kom frem i 96. 8 år i bilindustrien er MEGET lang tid.
Desuden er tiden for alvor også løbet fra den gamle Passat 3BG. Især i de standardskrabet kabiner der er i de eksemplar som dem du nævner.
Hvor man godt kan se at det er noget nyere og efter min mening pænere i Avensis.
Passat 3BG blev også kendt hos FDM som bilen der aldrig slap helt af med sine børnefejl. Lidt surt når den trods alt nåede næsten 9 år på markedet.
Dynamisk kørsel er Avensis nok ikke lige kendt for. Men rolig og afslappet kørsel og meget høj komfort. GOd langtursbil er det.
Alternative biler kunne være:
Ford Mondeo st.car. som er meget rummelig fra 04 og frem.
Opel Vectra Wagon fra 04 og frem. Ekstremt rummelig bil, dog lidt trist kabine. Men driftsikker.
Mazda 6 st.car. Lækkert sporty design med fornuftig plads.
bruger siden
11-12-2004
05-04-2010 kl. 17:17
Jeg ved godt at den ikke er lige så spændende at se på som Mazda, men generelt føles det som lidt bedre kvalitet i Toyota´en. Men kvaliteten er ret god i både Mazda 6 og Avensis. Men om i vælger den ene frem for den anden er lige godt. Begge biler er fine og gode biler.
I vil dog nok opleve mindst værditab på Toyota´en.
Held og lykke med valget.
bruger siden
11-12-2004
05-04-2010 kl. 17:20
bruger siden
11-12-2004
06-04-2010 kl. 12:55
Men igen hvis det er det man VIL have så er det jo godt nok. Men der er i mine øjne bare de der kæmpe ulemper.