Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

02-04-2010 kl. 18:41

Hej Tanja,

jeg har selv haft en Golf 1,6 fra år 1999.

Rust vil jeg ikke være så bange for. Gå den dog igennem for det.

Derimod er gearkassens på en Golf 4 ikke for god, så jeg vil gå efter en der har fået skiftet gearkasse.

Personligt vil jeg ikke købe en Golf der har gået så langt. Jeg ved af erfaring at mange dele skal skiftes og det kan være en dyr fornøjelse på en VW. Jeg vil gå efter en det har en fuld servicebog.

Du skal være opmærksom på at 1.8'eren ikke er særlig økonomisk - jeg mener at 2.0'eren er mere økonomisk.

God jagt!

Mvh Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-04-2010 kl. 18:53

Jeg kunne godt forestille mig at der er mellem 400-500.000 km i sådan en Golf. Motoren er jeg heller ikke så bekymret for.
Men resten af bilen er jo ved at være noget slidt. Så jeg synes du skal forhøre dig om hvad der er skiftet af både sliddele og andre dele her inde for de 3-4 år. Så kan du også have en idé om hvor meget der skal skiftes fremover. For der kommer uden tvivl noget.

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

03-04-2010 kl. 11:35

Hej Tanja,

Jeg vil lige knytte et par enkelte kommentarer til mit indspark fra igår.

Det er typisk 1,6'eren som har gearkasse problemer fordi, at man har benyttet en gammel gearkasse konstruktion fra en af de tidligere modeller. Jeg tør ikke at sige om 1.8'eren, 2.0'eren eller GTI'en lider under dette problem.

Jeg vil også gerne understrege, at der er en del kabinestøj - især ved motorvejskørsel. Igen ved jeg ikke om det knytter sig til alle modeller, men min 1.6'eren var i hvert fald noget støjende når jeg kørte på motorveje.

Men alt i alt var jeg også glad for min Golf4 og som en alm. hverdags bil tror jeg ikke, at du "går helt galt i byen".

Dog kan jeg snildt forestille mig, at der er mange sliddele der skal skiftes, givet de mange kilometer bilen har kørt.

Dette indlæg blev 03-04-2010 11:36 redigeret af dets forfatter.