Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

01-04-2010 kl. 10:59

Nu ved jeg ikke om Polo´en skulle være på hvide plader?
Men i så tilfælde ville jeg vælge den. Den vil der også være mindre værditab på, og lettere at sælge igen, da der er større chance for at sælge en på hvide plader.
Og den passer udemærket til 2. Og så kan i evt lige have nogen med, hvis vælger med hvide plader.
Motoren passer også bedre til Polo.

Men jeg ville dog nok finde på noget helt andet, da VW generelt efter min mening er for dyrt, i forhold til andre mærker der er mindst lige så gode. Man kan få mere for pengene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2010 kl. 12:04

Hej Lone

Jeg ville aldrig vælge en van (gulpladebil) til privat brug, da den vil have et væsentlig større værditab end en bil på hvide plader. Samtidig koster den jo også strafafgift ved privatbenyttelse og er det en bil man påtænker at have i mange år kan besparelsen derved helt forsvinde. Jeg ville så absolut vælge en Polo Comfortline med DK-pakke på hvide plader. Polo er vokset meget gennem årene og er i dag lige så stor som en "gammel" Golf. Sikkerheden er også iorden i Polo'en, så her er der ikke noget at frygt.

/Carsten

Dette indlæg blev 01-04-2010 12:05 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2010 kl. 20:05

Om 12 år er bilen på gule plader væsentligt mindre værd end den på hvide, så det er ikke kun merprisen på 65000,- der skal med i regnestykket, men også et yderligere værditab derudover, hvilket gør gulpladebilen meget dyrere. /Carsten

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

02-04-2010 kl. 00:23

Jeg mener ikke Carsten's påstand om værditab på gulpladebilen holder. Man kan ikke sige noget om hvilken af bilerne der vil have det største værditab set over 10-12 år. Der er med garanti sket alverdens ting med det danske afgiftssystem til den tid som kan flytte på utallige forusætninger for enhver beregning, herunder misundelsafgiften på gulpladebiler. Faktum er at hvis man forventer 10-12 års ejertid så vil udgifter til service/rep være mere væsentligt og her kan man vel kun sige at Polo vs golf ligger helt jævnt, og at det mere vil afhænge af hvilken bil I får fremfor alverdens teoretiske beregninger.

Men til syvende og sidst så er det helt afgørende at I vælger den bil som I har det bedste med. Umiddelbart ville jeg vælge Polo'en ud fra det du skriver.

bruger siden
11-12-2004

02-04-2010 kl. 13:33

Hmm. Nu kommer jeg i tvivl om hvor gammel Golf´en er siden du siger det på den måde. For hvis det er den nye motor 1,4 Tsi med 122 hk, så er det er rigtig god motor. Og meget økonomisk. Den passer nemlig rigtigt godt til Golf´en.
Men hvis det er den gamle 1,4 med 80 hk. Så er det en alt for lille motor til den bil. Og den kører ikke lige så langt på literen som 1,4 Tsi med 122 hk.
Og hvis Polo´en som er en mindre bil, og dermed vejer mindre, er med 1,4 og 85 hk. så har motoren mindre at slæbe på. Og dermed vil den føles bedre til bilen.
Der er nogle kombinationer at biler/motorer der ikke passer så godt sammen. En motor bør heller ikke være for svag til en bil. Det skal passe sammen.
I en Golf Benzin bør minimum være 1,2 Tsi med 105 hk.

Men når i nu kun vil have VW, så bør i efter min mening vælge Polo´en. Med mindre i tager springet og vælger en hvidplade-Golf.