Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2010 kl. 16:50

Hej. Vi stårselv i præcis samme situation.Vi har to børn og en fabia. Vi vil gerne snart have tre børn og kigger ligeledes efter en ny bil. Da fabiaen er åndsvagt billig at eje i alle aspekter (benzin, afgift og i særdeleshed reperationer) vil vi gerne have en der ligner så meget som muligt, nemlig Roomsteren, der jo deler 90 % af reservedelene med Fabiaen.
I den forbindelse var jeg i går hos den lokale Skoda forhandler for at teste bagsædeplads (med 3 autostole, en römer duo 9-18 kg, og to römer kid plus 18-36 kg). jeg prøvede først Octaviaen. Det kunne overhovedet ikke lade sig gøre. Så prøvede jeg Roomsteren, og sørme jo... Det kan faktisk lade sig gøre. Sagen er nemlig den at for Roomsteren har 3 forskydelige sæder, så kan stolene stå en anelse forskudt (i længdeplanet) og således støder de ikke i siderne. Stolene står fosvarligt, men tæt, naturligvis. Så jeg er ikke i tvivl om hvad jeg vil have nu. Både Ford focus og i særdeleshed Peugeot 307 er noget dyrere at eje end Roomsteren.
Jeg blev dog også gjort opmærksom på at Roomsteren kommer i en faceliftet udgave til sommer. En del af faceliftet inkluderer også et helt nyt motorprogram med de nye 1,2 TSI benzin motorer, som har fået virkelig meget ros. De kommer i en 85 og 105 hk version angiveligvis til samme pris som de nuværende.
Heldog lykke med jagten
VH Mads

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg