Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

23-03-2010 kl. 22:14

Ja det er pengene værd. Det gør bilen nemmere at sælge igen, da flere og flere efterspørger sikkerhedsudstyr, men endnu vigtigere så virker ESP rent faktisk i en nødsituation. Jeg har haft det i mine to sidste biler, og om vinteren er det virkelig brugbart. Kommer bilen i skred så hjælper ESP systemet med at rette bilen op. Selvfølgelig kan det ikke redde dig i alle tilfælde, men det er helt sikkert det værd. En anden ting er at du skal være klar over at 1,0'eren er meget meget slap. Dette er ikke det store problem i byen, men skal du regelmæssigt køre på motorvej så er det et problem. Udover det så er det godt nok vildt meget man får for pengene må man sige.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-03-2010 kl. 22:20

Du skal aldrig købe en ny bil uden ESC ( EPS ) så er den ikke længere.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-03-2010 kl. 08:03

Hvis du finansierer bilen (hvilket jeg går ud fra du gør), hvor lidt tror du så ikke de 5000 kr divideret udover 8 år det giver om måneden. Prøv at tænk på det sådan her: Du sikrer din investering ved at vælge ESP. Bilen bliver nemmere at sælge den dag du skal have en anden og igen står nede hos forhandleren. Til den tid har alle biler nemlig ESP, og hvordan tror du så forhandleren vurderer din såfremt den ikke har? Så hellere spare metallakken væk og køb en hvid eller rød.

Dette indlæg blev 24-03-2010 08:07 redigeret af dets forfatter.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-03-2010 kl. 12:11

Du skal helt klart ofre de 5.000 på ESP. ESP redder masser af menneskeliv uden folk overhovedet har opdaget, at deres liv har været i fare. Så Ja, Du skal købe ESP.

En Anden ting er at hvis du undlader ESP, så sparer du godt nok 5.000 kr nu. Men kan nemt miste 10-15.000 kr når du skal sælge igen.

Folk Forventer i dag at der er ESP på en ny eller nyere bil, og mange fravælger en bil hvis den ikke har ESP.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-03-2010 kl. 12:57

Mit argument var heller ikke at han ville få mere for bilen når den sælges igen, men ligeså vigtigt at det til den tid nok ville være nemmere at sælge den. Der kommer jo mere og mere fokus på sikkerhed år efter år. Man kan vende den om og sige jo mere sikkerhed i en lille bil, jo bedre, da der jo ikke er meget metal til at stå imod med ved en evt kollision.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-03-2010 kl. 12:57

Jeg mener besparelsen ligger i reg. afgiften og ikke i den halv årlige grønne afgift...

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-03-2010 kl. 13:01

Du skal finde ud af hvad du skal have af udstyr, model osv.. Bagefter så kører du hen til flere forskellige forhandlere og beder om et samlet tilbud. Du har fat i den lange ende såfremt forhandleren ikke skal tage noget i bytte. Jeg vil mene en rabat på 5-8000 kr er mulig. Værd interesseret men hård. Jo mere udstyr du skal have med jo mere rabat kan det lade sig gøre at få. Men forvent ikke mirakler. Vi er trods alt dyb t nede i discountklassen (prismæssigt, ikke nødvendigvis kvalitetsmæssigt).