Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

24-03-2010 kl. 02:02

Hej Claus.

E46 før faceliftet kan godt faceliftes - se f.eks.:

http://www.schmiedmann.dk/3er_serien/E46/Udstyr-Tilbehoer/Udstyr-styling_-_udvendigt/side26.htm#10402

Dog kan det med en pris for reservedelene alene på små kr. 9.000,- og et forventet timeforbrug på 21 værkstedstimer samt lakering af de enkelte dele, godt løbe op og det kan næppe svare sig, at facelifte bilen, frem for at købe en org. faceliftet (jeg kan også forestille mig, at en bil med udskiftet front vil få evt. fremtidige købere af bilen til, at stille spørgsmålstegn omkring frontskade o.l., hvilket kan gøre den svær, at sælge).

Jeg bliver ikke færdig i aften, hvis jeg skal fortælle dig om forskellene på motorerne, da det er så godt som alle motorerne, der er ændrede eller opdaterede ifm. faceliftet. Søg på modellerne her på bilbasen.dk og find selv forskelle i specifikationer (f.eks. hk, forbrug, osv.) og google evt. yderligere informationer om 320i, hvis det er sådan en, du har i kikkerten.

Mht. automatgear (steptronic), så kan det helt klart anbefales. Jeg oplever BMW's automatgear som problemfrit og det skifter effektivt uden tab af moment og virker glidende mellem skiftene. Jeg vil dog personligt mene, at du skal op over 150 hk, før et automatgear kommer til sin fulde ret, da der er for få kræfter i samspil med steptronic-gearkassen under 150 hk - men dette er selvfølgelig subjektivt!

God jagt - det er en fremragende bil, jeg var yderst tilfreds med min E46 320i!

MVH Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg