Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

13-03-2010 kl. 22:49

Normalt er jeg MEGET begejstret for Audi A6. Jeg synes den er helt vildt lækker. Og den har MEGET mere klasse og stil end Passat.
Men som Kristian er inde på er 140 hk nok lige i underkanten til den store bil. Og hvis man skal have sådan en lækker bil, skal der også sidde den rette motor i, ellers er det lidt af en nitte, synes jeg. SÅ er det bedre at indrømme at man ikke har råd til den.

Passat derimod har den rette dieselmotor, med masser af power. Den passer godt til Passat.

Der er ingen af bilerne der er billige at få serviceret hos en VW/Audi forhandler, dog er Audi nok en smule dyrere.

Du skal dog være OBS på at hvis det er 2,0 Tdi med pumpedyse, kan der være nogle problemer med motoren. Turbo, topstykke OSV er ikke synderligt solidt. Så hvis du er uheldig kan det blive en dyr rep. Men når de kører, så kører de til gengæld godt.

Af de 2 nævnte ville jeg nok vælge Passat, med mindre du kan finde en 170 hk A6´er.

Der er også sindssygt mange muligheder for at få alt muligt lækkert udstyr til Passat, som f.eks kurvelys, Navi OSV.

www.pes-danmark.dk har rigtigt mange Passat-kunder ved jeg....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

18-03-2010 kl. 05:50

Hej Morten.
Vælg med hjertet.
Kan du bedst lide Audi, så vælg den ellers vil du senere fortryde det.

Det med om der er nok kræfter i 2,0 TDI, så skal du ikke være bange, der er kræfter nok.

Jeg har en ældre A6 med 2,5 5zyl TDI med 140 hk og den har ingen problemer, heller ikke med at gå ned til ca 60km/t i 6 gear og op igen.
Jeg kører ca 17,5 km/liter
Hilsen Lars Christensen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg