Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-03-2010 kl. 23:00
Jeg kan godt forstå at du har kastet din kærlighed efter de nævnte biler. Men der er en ting jeg ikke synes er så heldigt.
Og det er at du "kun" kører 20.000 km om året. Det er lige i underkanten for en diesel, med mindre du kører få men lange ture.
Små korte ture og diesel passer ikke sammen. Og kan komme til at koste dig noget dyr reparation.
Jeg vil nok hellere anbefale Benzin 1,4 TSi med 122/125 hk.
De kører langt på literen, Billig grøn afgift. Og den motor kører rigtig godt.
Men hvis det SKAL være diesel, så ville jeg gå efter 1,6 Tdi. 1,9 Tdi er for gammel, selv om den er holdbar, så er den altså gammel.
Om den så skal sidde i en Golf eller A3 er jo en smagssag. Jeg ville A3 da den er mere inspirerende at kigge på. Golf VI er i mine øjne lige lovlig kedelig at kigge på.
Mht afskrivning er det jo nok de bedste 2 du har i tankerne. Det vil uden tvivl være dem der mister mindst værdi i den klasse.
Held og lykke med valget
Og det er at du "kun" kører 20.000 km om året. Det er lige i underkanten for en diesel, med mindre du kører få men lange ture.
Små korte ture og diesel passer ikke sammen. Og kan komme til at koste dig noget dyr reparation.
Jeg vil nok hellere anbefale Benzin 1,4 TSi med 122/125 hk.
De kører langt på literen, Billig grøn afgift. Og den motor kører rigtig godt.
Men hvis det SKAL være diesel, så ville jeg gå efter 1,6 Tdi. 1,9 Tdi er for gammel, selv om den er holdbar, så er den altså gammel.
Om den så skal sidde i en Golf eller A3 er jo en smagssag. Jeg ville A3 da den er mere inspirerende at kigge på. Golf VI er i mine øjne lige lovlig kedelig at kigge på.
Mht afskrivning er det jo nok de bedste 2 du har i tankerne. Det vil uden tvivl være dem der mister mindst værdi i den klasse.
Held og lykke med valget
Profil slettet
14-03-2010 kl. 11:27
Hej Johannes,
Afskrivning skal du forvente på 3-4 år er min. 45% af anskaffelses prisen,
dvs. jo billigere bilen er, mindre er afskrivning i kr..
Personligt vil jeg gå efter nyeste model, Golf 1,6D - det vil sandsynligvis
på længere sigt, give den mindste afskrivning.
Om 5 år, er den stadig næsten ny model.
Afskrivning skal du forvente på 3-4 år er min. 45% af anskaffelses prisen,
dvs. jo billigere bilen er, mindre er afskrivning i kr..
Personligt vil jeg gå efter nyeste model, Golf 1,6D - det vil sandsynligvis
på længere sigt, give den mindste afskrivning.
Om 5 år, er den stadig næsten ny model.