Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-03-2010 kl. 00:29

Hej

Jeg har ikke købt en, men var ude og prøve en i dag.

Det var lidt med bladende følelser vil jeg sige. Det var nogle positive ting men også nogle negative ting.

Generelt var den komfortabel at køre i. og jeg sad okay på førersædet.
Interiøret var okay at kigge på (1,8 LT 141 hk) Så det var med læderkabine og relativt meget udstyr. Og bilen er generelt ganske lækker at kigge på.

Men af de negative ting, synes jeg at motoren (1,8 141 hk) er noget svag i det. Og at det kun er en 5-trins gearkasse var heller ikke optimalt. Den ville have godt af en 6-trins gearkasse.
Koblingen ruskede også noget i det, hvis bilen ikke fik nok gas under igangsætning.
Pladsen på bagsædet var heller ikke synderligt imponerende. Jeg kunne ikke være der med mine ben. Jeg slog knæene op i ryglænet på førersædet. Og mit hovede ramte loftet i bilen, hvis jeg sad som jeg skulle.

Så hvis man går efter sådan en Cruze, skal man ikke være 4 halvhøje mennesker. Det er den for lille til. Men er børnene mindre, så kan den godt gå an.

Men som pendlerbil tror jeg den er udemærket hvis du vælger 2,0 diesel 125 hk/300nm. Der tror jeg den hænger bedre sammen.

Men omvendt får man ikke ret mange biler med en 1,8 motor og 141 hk og læderkabine og alt muligt udstyr til 255.000 kr hvis det skal være et andet mærke. Så til prisen er det en rigtig fin bil. Men der er altså nogle kedelige minusser efter min mening.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg