Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-02-2010 kl. 23:40
Lige netop BMW er meget svær at prissætte som brugt, fordi BMW ikke har udstyrsniveauer som alle de almindelige mærker. Nogle af dem står i totalt standard-trim og bør ikke koste så meget. Men nogle af dem er der altså kastet 200-300.000 kr udstyr efter. Så jeg kan godt forstå at du synes det er svært.
Men når du trods alt har fundet ud af hvilken bil det skal være, så kan du tænke lidt over hvilket udstyr og KM-tal den skal have. Og så arbejde ud fra det.
MHT motor, så er en 530d jo en perle. Men lad være med at prøve den hvis du ikke er villig til at betale prisen. Du kommer til at tude hvis du skal "nøjes" med en mindre motor.
525d er den bløde mellemvare og er stærk.
Dog er jeg sikker på at 520d er nok til de fleste, og den vil stadig kunne holde en fornuftig dieseløkonomi. Og den har rigeligt med kræfter.
Dieselmaskinerne hos BMW larmer ikke så meget, som f.eks VAG 2,0 TDI pd. Og slet ikke de 2 6-cyl dieselmaskiner.
En BMW fra 2006 er kun farlig at købe, fordi så vil du aldrig kunne nøjes med andet. hehe.
Generelt er det rigtigt gode og velholdte biler, som der ikke bør være de store problemer med.
MHT værditab det er svært at vurdere. men en til 650.000 nu mister nok ca 200.000 over de næste 3 år. måske lidt mere.
Ulempen er jo lidt at den nye model kommer på gaden meget snart. Det koster lidt. Så du skal nok ikke købe den dyreste, hvis du ikke vil lide alt for stort værditab.
Har du evt overvejet at hente en fra tyskland? De har somregel mere udstyr og i bedre stand, og ved netop sådan nogle luksusbiler, kan der være en del penge at spare.
Men når du trods alt har fundet ud af hvilken bil det skal være, så kan du tænke lidt over hvilket udstyr og KM-tal den skal have. Og så arbejde ud fra det.
MHT motor, så er en 530d jo en perle. Men lad være med at prøve den hvis du ikke er villig til at betale prisen. Du kommer til at tude hvis du skal "nøjes" med en mindre motor.
525d er den bløde mellemvare og er stærk.
Dog er jeg sikker på at 520d er nok til de fleste, og den vil stadig kunne holde en fornuftig dieseløkonomi. Og den har rigeligt med kræfter.
Dieselmaskinerne hos BMW larmer ikke så meget, som f.eks VAG 2,0 TDI pd. Og slet ikke de 2 6-cyl dieselmaskiner.
En BMW fra 2006 er kun farlig at købe, fordi så vil du aldrig kunne nøjes med andet. hehe.
Generelt er det rigtigt gode og velholdte biler, som der ikke bør være de store problemer med.
MHT værditab det er svært at vurdere. men en til 650.000 nu mister nok ca 200.000 over de næste 3 år. måske lidt mere.
Ulempen er jo lidt at den nye model kommer på gaden meget snart. Det koster lidt. Så du skal nok ikke købe den dyreste, hvis du ikke vil lide alt for stort værditab.
Har du evt overvejet at hente en fra tyskland? De har somregel mere udstyr og i bedre stand, og ved netop sådan nogle luksusbiler, kan der være en del penge at spare.