Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2010 kl. 21:39

Altså af de nævnte biler er Cee´d den mindste, men den har stor garanti som ny. Dog skal du være indstillet på at der er ikke masser af plads i den i forhold til de 3 andre som du nævner.

Først skal du gøre op med dig selv om du vil have en bil i Golf klassen ( Cee´d) eller en i Mondeo klassen.

Fordi du kan faktisk finde andre gode biler i begge klasser der har fin økonomi som kan findes til de penge.
Seat Altea 1,9 105hk eller 1,6 ecomotive.
Audi A3 TDI endna kan du finde en 2,0 indenfor budgetet.
VW Golf TDI og så er der også en Touran i den prisleje http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Touran-1,9-TDi-105-Conceptline-5d_ID238609657.htm

Altså det er smag og behag hvad man allerhelst vil have, for du kan finde kanon bil i den prisleje. Det som du skal bestemme dig for er en bestemt størrelse af bil før du kigger nærmere hvilken det skal være. Vil foreslå at du finder en demo bil eller en som har kørt de første 10.000 km for der sparer du en del og undgår den enorme afskrivning de første par mdr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-02-2010 kl. 00:07

Hej

Lige umiddelbart hvis du er mest til mondeo-klassen så må det være en smagssag hvad du er til. Ford Mondeo er kendt for at køre godt og dynamisk. Der er masser af plads i bilen og er i det hele taget ret praktisk.
Toyota Avensis er ikke helt lige så stor, men det er meget tæt på. Med Toyota´en vil du nok opleve mere driftsikkerhed.
Værditabet vil også være mindre på Avensis. Mondeo er desværre kendt for meget voldsomme værditab.

Skoda Octavia er lige en halv klasse mindre end de 2 andre. Det er primært på bagsædet det vil kunne mærkes. Men ellers en fin bil.

Et alternativ kunne være En nyere brugt Mazda 6 st.car.
En god og lækker vogn til en fornuftig pris

Men af de nævnte biler er der ikke noget dårligt valg. Det er generelt gode biler, som du uden tvivl vil kunne blive glad for.

bruger siden
11-12-2004

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

24-02-2010 kl. 21:40

Kia Ceed sw er et godt bud, den er et halv nummer mindre end mondeo men der er fin plads til 4 voksne.
Jeg kører selv Ceed SW 1,6 crdi og er tilfreds med bilen.

Vil du op i Firma bilsklassen ville jeg ikke vælge en Mondeo eller Avensis
Prøv en Mazda 6 med den nye diesel den ville jeg vælge hvis jeg skulle op i den klasse.

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

25-02-2010 kl. 10:12

Hvis du er ude fter masser af plads, bør du overveje den nye Skoda Superb Stationcar, den koster godt nok 319.000, men så får du også en bil, der er en klasse over dem du nævner. Godt nok er prisen for en TSI model, men den har vist også et ok forbrug.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

25-02-2010 kl. 21:33

Jeg ville prøve 2,2 med 125 hk og se om det ikke er nok 310nm er trods alt en del.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

26-02-2010 kl. 13:35

Pas på med toyota... de har masser af fejl, som man desværre ikke hører om. Deres diesel blev jeg selv direkte fra rådt at købe. De har åbenbart nogle problemer.. Vi valgte selv en Ford Mondeo 2,2 TDCI med 155 hk. Den har vi haft i 2 år og har kørt 60000km i den, uden en eneste fejl på bilen. Bilen har lige rundet 200000 km.!!! Kan absolut anbefales.

Claus Holst Thorsen

Claus Holst Thorsen
bruger siden
06-09-2004

27-02-2010 kl. 10:16

Hej !

Hvis det er en ny bil du søger, ville jeg vælge Octaviaen af de to du nævner - 4 års garanti, skal kun serviceres hver 30.000 km, fantastisk stor bagagerum - og så har den en god brugtvognsværdi.

Hvis det er brugt, er mondeo og avensis begge nogle rigtige gode biler med gode køreegenskaber. Toyotaen er den du får mindst problermer med, idet den er fantastisk godt skruet sammen (tro ikke på ham der skriver længere nede). Pas lidt på priserne på Mondeo/Avensis, idet mange er solgt med store rabatter !!! Mazda 6 er også en god bil - sørg dog få at få den undervognsbehandlet med det samme, idet de har voldsomme rustproblemer.

Kører selv p.t i Octavia (tidligere Carina II, Carina E, Corolla, 2*Avensis, Mazda 6, Primera

Hvis ikke du har en brugt bil du skal af med, så husk at du kan opnå betydelige rabatter på en ny bil.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

28-02-2010 kl. 01:05

jeg vil opfordre dig til at kigge på en Volvo V50 diesel (både 1,6'ern og 2,0'ern) den er lige et nummer mindre og motoren er fra en Ford Focus men sådan en V50'er kører virkelig godt