Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Christensen

Søren Christensen
bruger siden
20-02-2006

18-02-2010 kl. 21:35

Jeg har for nogle år siden haft 2 Audi 100 C3 i dieseludgaven som bil nr. 2. Selv om bilen er galvaniseret og godt beskyttet fra fabrikken, er det en bil med mere end 20 år på bagen. Og det kan mærkes. Det er en herlig "morfar-flyder" med komfortable køreegenskaber, men skærmkanter og døre vil typisk være under kraftigt angreb, ligesom mængden af mekaniske fejl i de fleste tilfælde vil være stor.
På et år havde jeg flg. fejl, hvor de fleste af fejlene gik igen på begge biler: Brændstofpumpe defekt, støjende hjullejer, differentiale i gearkasse defekt, servopumpe utæt, bagfjedre knækket, olielækage, starter defekt, pakning i turbo defekt, styrekugler slidt, speedometer "satte sig", soltag utæt, problemer med dørlåse, og flere ting som jeg heldigvis har fortrængt.

Hvis du vil undgå ærgrelser, vil jeg klart råde dig til at finde en nyere bil...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2010 kl. 19:46

Hej med dig.
Det du skal kontrolere i bunden, er de to "tårne" som sidder på vangerne
bagtil( v. bagdørene) som bruges til at hejse bilen op på.
De kan have været skadet under værkstedsbesøg og kan være tærede.
Ellers er der ikke de store ting at komme efter. Den 5 cylindrede benzin
motor er nærmest uopslidelig. Jeg har kørt Audi siden 1974 og har kun
oplevet glæde ved at køre i en sikker og driftsikker bil med stor komfort
Jeg kan nævne at den første jeg havde var en 80'er fra 1974 som jeg
havde i 26 år. Den gik 700.000 km på samme motor uden at have været
åbnet. P.T. har jeg en 100 fra 89 som kører bedre en min Mazda 6 firma
bil fra 2009.
Hilsen Michael

Lars Jørgensen

Lars Jørgensen
bruger siden
11-01-2007

28-04-2010 kl. 12:00

Hvis du ikke har handlet endnu - ja så har jeg måske den bil du mangler. Ring evt. på tlf. 20843000.
Mvh. Lars

Lars Jørgensen

Lars Jørgensen
bruger siden
11-01-2007

08-06-2010 kl. 14:27

Jeg kører i 87´er 2,2 CD (138 HK) med lige over 360.000 km på bagen. den kører upåklageligt. Ingen problemer med rust og mht. til alle de fejl der remses op af Søren Christensen i tidligere indlæg - ja så er det jo resultatet af alm. slidtage, og derfor ikke så underligt, at der skal skiftes nogle dele ud nu og da. Jeg kan kun anbefale at prøve en god gammel Audi 100. Hvis man ser sig lidt for og finder en pæn én af slagsen er det kvalitet på 1. klasse uden at det koster en milliard.
Mvh. Lars