Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2010 kl. 13:15

Jeg ville vælge Skodaen, jeg har haft 2 nu og jeg er fuld tilfreds med dem, har du overvejet en Superb ? den kan fås fra 250.000 kr brugt og den er en klasse bedre end Octaviaen men ikke en combi, den kommer først til marts mener jeg til 320.000 kr.

Seat kender jeg ikke til.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

13-02-2010 kl. 13:43

En superb kan sagtens rumme en barnevogn - selvom den ligner en sedan så er der stor bagklap.

Jeg syntes dog en altea XL lyder som en god løsning - har været ude og prøve køre en men det var med en gammel tdi motor.... den kørte dejligt men motoren kunne jeg ikke leve med.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2010 kl. 14:45

Der kan nemt være en barnevogn i superb og der er rigtig god plads på bagsædet i forhold til Octavia som ikke har så god benplads grundet det store bagagerum.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2010 kl. 19:19

Har du prøvet bilerne ???
Jeg synes de er rimeligt forskellige i interiør - motor og teknik er jo næsten ens - så sæt dig ind og kør en tur.
Er i en familie så tag Skoda
Er du ung og ene så tag Seat........

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2010 kl. 17:30

Det er jo ikke helt rigtigt, I hvilken VW model kan du få en 5 dørs med 540 liter bagagerum ? så nej, der er ikke et alternativ til VW hver gang.

Og hvorfor betale for VW når du får 95% samme kvalitet i en Skoda til langt under hvad du skal betale for en VW?

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2010 kl. 09:27

I det nye Autobild er der en test af Seat Altea XL og der roses den, eneste minus er prisen som er tæt på Golf som også køre længere km/l.

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

15-02-2010 kl. 11:27

Jeg tog SEAT´en
Højere indstigning som ingen Skoda kan tilbyde udover den rumfærge lignende Skoda "Room-skib" eller den dyrere Yeti (hvor så pladsen mangler)
Altea XL er langt større indvendig end udvendig og den faceliftede version er støjdæmpet. Sammen med den nye 1,4 TSi´er er det altså et rigtigt godt valg.
Octavia står på alle gadehjørner - fin bil, ingen tvivl om det - men jeg vil aldrig smile over at køre i den.
Og så sidde og kigge på det logo som ligner.... - ja i ved det vist godt allesammen...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-03-2010 kl. 02:04

Klogt valgt. Oktavia er lavet bla. på audi bund og flere og mange ting er direkte fra audi. God svingteknik samt køreegenskaber. 1,4Tsi er en perle. Et plus er også at den er meget let omsættelig igen. Den køre rent ud sagt skide godt, og det er sagt herfra af Bmw mand. pyt med de KUN 4 Stjerner i test. Den femte Stjerne har du selv, i og med at den undervogn og måden den ligger på vejen på, vil gøre at hvis du kommer ud for noget som bla undvige manøvre , nødbremsning, ja så klare du og bilen det helt sikkert bedre end i den anden du/i kiggede på.

Vil lige tilføje at biler under 5 stjerner sagtens kan være mere sikre end 5 stjerner. Eks Bmw (E60) kun 4 stjerner.

Kan godt være skodaen ser lidt gl dags ud efterhånden, men så skal man altså lige prøve den.

Så tillykke med bilen

Mvh