Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

06-02-2010 kl. 16:37

Jeg og en kammerat er så heldige at være ejere af Colt fra henholdsvis 2006 og 2007. Vi har begge haft dem i et år (købte dem samtidig). Det er en rigtig fin bil der fås til gode priser. Kvaliteten er høj og køreglæden også. 1,3'eren der går små 17 km/l er et rigtig godt køb. Motoren med 95 heste er rigelig kraftig da bilen ikke er så tung. Der er langt mere plads i den end mange andre mindre biler. Både omkring forsæde og bagsæde. Min kammerats kæreste har en Citroen C1 (samme som Aygo og P107) og det er bare på alle måder en lille skrammelkasse at køre i ved siden af Colt'en. Fiat laver super fint design og deres biler kører godt. 1,4'eren er dog lidt slap og Fiat har et rigtig skidt ry kvalitetsmæssigt. Det er ikke uden grund Colt'en har været kåret som årets bil. Eneste kritikpunkt er rustbeskyttelsen. Så sørg for at handle en dinitrol behandling med i prisen. Servicepriserne er ganske fornuftige selv hos de autoriserede. Og både 1,1, 1,3 og 1,5 er med kædetræk til knastakslerne. Dvs du sparer lidt i forhold til en bil der har tandrem der skal skiftes i ny og næ. Prøv selvfølgelig både Fiaten og Mitsubishien og dan dit eget indtryk. Men jeg ville vælge Colten til hver en tid. Og der er mange tilfredse Colt ejere herinde på Bilbasen der vil give mig ret : )

Sidst rettet: 6/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

07-02-2010 kl. 08:37

Hej Kaare, Fiat Grande Punto 1,4 8V er opgivet til 16,9 km/l blandet og 1,4 16V er opgivet til 16,4 km/l blandet. Hvor får du "De lovede 22-23 km/l kan opnås,men 18-19 km/l er mere realistiske" fra som du skriver ? Hvis du desuden spørger rundt omkring så er Fiats dårlige rygte kvalitetsmæssigt ikke noget jeg har opfundet eller "påstår". Fiat, Alfa Romeo, Citroen og Peugeot ligger i bund i stort set hver eneste kvalitetsundersøgelse der laves. Ifølge FDM ligger kundernes oplevelse af Fiats værksteder også i bund. Det er da relevant at tage med i betragtningerne når man kigger på ny eller brugt vogn.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

07-02-2010 kl. 09:16

Poloen kører rigtig godt, men er typisk ældre og dårligere udstyret end de to andre du kigger på. Hvis jeg var dig ville jeg ikke gå på kompromis med følgende udstyr når du nu skal køre så langt: Aircondition, sædevarme, ESP, kørecomputer, elspejle mv. Altsammen udstyr du vil sætte meget pris på i længden. Den mitsubishi du kigger på (Coolpack) har selvfølgelig det hele og mere til ; )

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

07-02-2010 kl. 14:21

Ha ha. Jeg er enig. Alle biler har jo fordele og ulemper. Nogle flere end andre. Min pointe var selvfølgelig at man selv skal prøve sig frem. Min Colt er bestemt ikke min "darling" eller drømmebil på nogen måde. Men derimod et fornuftigt, driftssikkert og økonomisk køretøj. Og oven i ganske underholdende at køre i. Desuden har jeg lagt mærke til at vi bestemt ikke er de eneste tilfredse Colt ejere herinde Leif.

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

07-02-2010 kl. 21:13

Hej,
jeg er selv en tilfreds ejer af en Grande Punto dog i diesel udgaven. Jeg har også i en kort periode kørt den i benzin versionen og synes den kører med mange omdrejninger ved motorvejs kørsel. Nu ved jeg ikke om du primært skal køre motorvej eller landevej, men synes du skal prøve den og danne dit eget indtryk. På motorvej opnåede jeg i benzin udgaven ikke specielt god økonomi, men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke det var min egen fejl ;o)