Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

John Damgaard Bæk

John Damgaard Bæk
bruger siden
16-01-2006

05-02-2010 kl. 23:25

jeg ville glemme alt om alfa, de er simpelthen for dyre i drift=mange problemer, har selv kendskab til flere som ikke har haft andet end udgifter på dem. Såsom uholdbare motorer, el ruder går istykker, motorstyring osv. audi og passat er jo i bund og grund bygget på samme platform, så undervognen døjer med de samme problemer på dem begge, især forhjulsophænget holder ikke ret langt, men læs på fdm.dk, der kan man søge på de forskellige modeller og se hvilke fejl de typisk lider under.
Men hvorfor kigger du ikke på en helt ny bil i mini klassen, de fås under 100 k. og der er der mindst 2 års garanti og mindre driftudgifter, så det vil sandsynligvis være billigst for dig, også forsikringsmæssigt.
gamle biler er der typisk en hel del reparationer på og det kan godt blive en dyr fornøjelse i længden.
Men husk, det er i sidste ende dig som bestemmer, men brug den indvendige side af hovedet og se dig godt for, få evt hjælp af nogle bilkyndige/mekanikere, hvis du vælger en brugt bil, fdm har også nogle test ifb, med brugtkøb og de penge kan være givet godt ud.
mvh John

Sidst rettet: 5/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

John Damgaard Bæk

John Damgaard Bæk
bruger siden
16-01-2006

05-02-2010 kl. 23:37

med 5 dørs mener du så stc ?

John Damgaard Bæk

John Damgaard Bæk
bruger siden
16-01-2006

05-02-2010 kl. 23:51

Så ville jeg nok gå efter en audi a4, de fås dog ikke i 5 dørs, men kun 4 dørs og stc=avant, med lavt km og alle service overholdt, helst en privat en ejers vogn, den er nok den som er bedst beskyttet mod rust ifh. til passaten, og forsikr. er nok ca det samme, men det afhænger jo af så mange ting.
Motor mæssigt er en 1,6 eller evt 1,8 nok det billigste at køre i.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2010 kl. 07:38

Jeg ville lease en Renault Clio i 2 år til kun 1999 kr inkl. service. Du skal kun ligge 6000 kr i førstegangsydelse, kan du undvære de 2000 kr i din økonomi ? så spar de 55.000 kr op til en udbetaling på en ny bil om 2 år. Det vil sige at du har kørt 2 år med fuld sikkerhed for at bilen ikke går i stykker og du spare trin op på forsikringen til en billig penge.

Dette er det sikre men for nogle også det kedelige valg. En Clio er jo ikke særlig fed i vennernes øjne ? men jeg ville anbefale dig at kigge nærmere på deres leasing tilbud. Held og lykke med bilvalget.

Ps. Jeg ville ikke anbefale nogle af de 3 du har kig på hvis du beslutter dig for ikke at lease.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

06-02-2010 kl. 16:41

Husk at se godt efter prisen på forsikring, enten på en ny bil eller på en brugt. Som ny billist kan det sagtens betyde de første 5-10.000 kr i forskel årligt mellem de forskellige muligheder.

Som 4/5 dørs brugt bil kan du finde billigere biler end dem du nævner. Helt ærligt så mener jeg ikke der vil være den store forskel mellem dem du nævner rent økonomisk. Det handler mere om at finde et godt eksemplar. Og gør dig selv den tjeneste at regne lidt på hvad bilen koster inkl alle omkostninger før du bliver alt for forelsket og måske ambitiøs. De 60.000 kr er trods alt kun en del af omkostninger ved at have bil.
Kig også på lesingtilbud, der kan måle sig økonomisk med at købe lille ny bil. Som andre siger; måske får du ikke drømmebilen, men som studerende er det måske en meget god måde at minimiere risikoen på.

Sidst rettet: 6/2-10

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2010 kl. 17:08

Så lige at du kan få en Suzuki Alto helt ny til kun 1395 kr per måned, det er sgu billigt, det er måske værd at kigge nærmere på ? Det er ikke leasing, men som lån igennem Suzuki.