Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2010 kl. 18:46

Hejsa. En Renault Megane s.t. car ville umiddelbart være mit valg.
m.v.h. Mikkel

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

28-01-2010 kl. 04:18

Har tidligere haft 206, 1,4 HDI. Fik koblingen skiftet ved ca. 40.000 km. på garantien. Men åbenbart ikken en særlig solid konstruktion. 206 er efterhånden en noget bedaget konstruktion (langbenet affjedring og ikke så støjsvag som nyere konstruktioner). 307'eren har ry for mange el-problemer, især frygtelig til at brænde pærere af. Så jeg ville gå udenom en Peugoet uden servicekontrakt til fornuftig pris.

206'eren bliver formentlig for lille, hvis der skal være plads til både barn og hund (medmindre det er en forvokset rotte/britneyhund)

Har også haft Ford Focus stc. Den bruger Peugeots motorer. Focus fra 2005 og frem skulle være lige så pålidelig som en Corolla (hvilket er godt) Focus har en dejlig fast undervogn, der ikke giver søsyge. Den er dejligt rummelig uden at være umulig på en P-plads. Diesel-maskinerne er ret økonomiske, og priserne er efterhånden temmeligt lave. Her på siden skrives der om helt ny Focus Diesel til ca. 200.000 kr. så brugtpriserne skal jo bankes i bund for at være attraktive. Og de nye er noget bedre udstyrede. Eneste minus er, at den kun har 2 års garanti. Så prøv evt. en Kia Ceed med 7 år. Den er også rigtig velkørende, men knap så skarp i undervognen/styretøj.

God jagt.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

28-01-2010 kl. 04:25

Glemte lige at skrive at vi kørte mindst lige så langt literen i Focus'en som i 206'eren. trods større motor. Hvis man kører meget motorvej, vil en større motor som regel kører mindst lige så langt som en mindre motor, da den store motor ikke bliver så presset. Så det er kun afgiften der er billigere på de små. Det officielle forbrug inkluderer ikke indregning af typiske danske motorvejshastigheder.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

30-01-2010 kl. 14:58

Du siger det er vigtigt at se på komfort og plads.. Hvad med sikkerhed ? Personligt ville jeg vælge en større og nyere og mere sikker bil fremfor en 206'er. Og hvis i regner med at have bilen i 6-7 år, så ville jeg satse på en ny eller nyere bil. Diesel biler med nogle år på bagen uden garanti kan blive en rigtig dyr fornøjelse.