Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
23-01-2010 kl. 09:14
Du kan roligt tvivle, det præcise svar får du først den dag du sælger bilen :-)
Jeg vover dog pelsen og siger; Køb Dieselmodellen.
30.000km i en benziner koster i brændstof: 20689,-
30.000km i en dieselmodel løber op i. 15.083,-
forudsat prisforskellen er 1,- pr. liter (allerede HER gætter vi)for godt et år siden kostede diesel og benzin det samme, og nu er der 1,6-1,75 i prisforskel
Serviceomk. skønner jeg er det samme (igen gætværk)
Gensalgsprisen tjaa, efter 3-4 år mener jeg (GÆT :-) du stadig kan få 20.000,- mere for dieselmodellen, da de er mere efterspurgte.
Hvis du er uheldig at skulle repere på motoren ( modsat hvad folk tror, så KAN en Toyota også gå i stykker) så er det hammerdyrt at rep. på en dieselmotor, og her kan du nemt miste hele fordelen.
Men igen, hvis den ikke går i stykker og du sælger den inden for 3-4 år så skal du da købe dieselmodellen.
Jeg vover dog pelsen og siger; Køb Dieselmodellen.
30.000km i en benziner koster i brændstof: 20689,-
30.000km i en dieselmodel løber op i. 15.083,-
forudsat prisforskellen er 1,- pr. liter (allerede HER gætter vi)for godt et år siden kostede diesel og benzin det samme, og nu er der 1,6-1,75 i prisforskel
Serviceomk. skønner jeg er det samme (igen gætværk)
Gensalgsprisen tjaa, efter 3-4 år mener jeg (GÆT :-) du stadig kan få 20.000,- mere for dieselmodellen, da de er mere efterspurgte.
Hvis du er uheldig at skulle repere på motoren ( modsat hvad folk tror, så KAN en Toyota også gå i stykker) så er det hammerdyrt at rep. på en dieselmotor, og her kan du nemt miste hele fordelen.
Men igen, hvis den ikke går i stykker og du sælger den inden for 3-4 år så skal du da købe dieselmodellen.