Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

22-01-2010 kl. 07:43

Hej Lasse.

Når nu du alligevel vil bruge kr. 300.000,- på en brugt bil.. - hvorfor så ikke en B200? Samme forbrugstal som B180 men lige en anelse mere kraft, som passer bedre til bilen. Kender ikke bilen, men efter prisnedsættelsen fra Mercedes er den blevet noget mere interessant.

Derrimod kender jeg Focusen - havde selv en 2007 1,6 stc. 100hk. En fin bil der aldrig var noget galt med, men sæderne kunne jeg ikke vænne mig til.. De støttede mig ikke de "rigtige" steder og specielt den manglende lændestøtte gjorde at vi solgte bilen..

Jeg vil derfor anbefale dig at tage en længere køretur i hver enkelt.. - mindst 1 time. Derefter burde du ha en fornemmelse af hvilken model der passer dig bedst.. - sæderne, kontakter, radio, spejle, udsyn bagud, pedaler, gearskifte, styrtøj, fartpilot osv..

Personligt synes jeg det er fedt at man sidder lidt højere i Mercedesen, hvilket gør det nemmere at "læse" trafikken.

Held og lykke

/Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-01-2010 kl. 10:10

Bemærk at du kan få helt vilde rabatter på Focus netop nu. Så du skal ikke bruge 300.000 kr som udgangspunkt for din sammenligning.

En Focus st.car Trend Collection med 90 hk diesel kan fåes helt ny for 200.000 kr netop nu. 119 hk diesel koster ca. 30.000 mere.

Som Morten nævner, har nogle personer svært ved at vænne sig til Focus' sæder. Det kan klares ved at vælge de såkaldte "sportssæder", som ikke koster mere end et par tusinde ekstra.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg