Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

15-01-2010 kl. 22:41

Gammel diesel kan blive dyrt - så få gennemtestet bilen af en prof.

Flere tyske medier har skrevet om mange fejl på ældre Passater.. så prøv at søge lidt info om emnet på nettet.

Jeg syntes det er en lækker bil med et tidsløs design

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2010 kl. 21:50

Hej Johnny.

Jeg er den lykkelige ejer af en Passat 1,9 TDI 110 Variant fra 1998 (99 model). Den har nu kørt 385.000..............Og den spinder squ stadigvæk.
Det der er kan være på den slags årgange er slidtageudskiftinger som jeg bruger pengene på. Klimaanlægmotor, pneumatikken på bagagerumsklappen er slap (Død i kulden). Viskermotor skal også tjekkes for slidtage, og så kan der selvfølgelig være rust visse steder, men den er godt behandlet fra start, så er der fulgt op på det er dette ikke et problem. Dørene bagtil, kan på visse modller have problemer med at de ikke åber, og simpelthengår i baglås. Dette er er kendt problem, som jeg også har oplevet til tider, men ikke har fået tjekket efter, da den ikke har sat sig permanent. JEg har kørt pænt og hårdt med min, og rekorden er 18 KM literen og normal kørsel er 14-15 km. literen. De 18 var ved kørsel fra Århus til Roskilde incl 110 på motorvej. Så ret pænt gået af en gammel sag. Sædebetrækket har også i mange modeller risiko for at være slidt hul i. Tjek dette også. Jeg kan kun anbefale bilen, som er kvalitet, og går du efter dem med godt udstyr er du sikker på at køre godt længe. (Det har jeg i hvert fald gjort.)
God fornøjelse.

Flemming Nyebølle

Ulrik Henriksen Damm

Ulrik Henriksen Damm
bruger siden
14-05-2007

22-01-2010 kl. 09:41

Med VW's PD motorer, går du i hvert fald ikke galt i byen.
Min første Passat fra 98 blev solgt med 270.000 km på klokken.
Min nuværende fra 01 har just rundet 500.000 km, og det kan man hverken høre eller mærke på den. "Den der smører godt, kører godt". Motor har aldrig været defekt, men det har der imod Tiptronic gear-kassen, som er blevet skiftet.
Ellers er der ikke hverken flere eller dyrere reparationer på denne bil, end på andre tilsvarende mærker, jeg vil sige tvært imod.
Kvaliteten på bilen som helhed, er afgjort over middel - og vælger du en Variant, har du plads til hele familien + hund og barnevogn.

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2010 kl. 14:59

Jeg har en Passat 2,0 tdi 140 d st. og har været super glad for den, jeg har kørt ca 215000 km uden fejl, men vil skifte den un da det naturligvis vil komme noget ved ca 5000 km pr md..

Super go bil !!

Christian Arhøj