Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

02-01-2010 kl. 13:29

Hej Kim,

alle dine forslag er godkendt. Med jeres behov skal du vælge ny bil, kig på KIA Ceed 1,6 Crdi 115 HK ECODynamic SW, model 10, 7 års garanti/eller 150.000 KM. Vejledende pris 239.900,- du kan altid forhandle dig frem.

Held og lykke

Ejner

Sidst rettet: 2/1-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-01-2010 kl. 01:42

Hej

Der er ingen tvivl om at bilen skal være så ny som mulig, når i kører så mange kilometer.
Mondeo har masser af plads over det hele. Ekstremt praktisk og yderst velkørende bil. Kan anbefales. Hvis i kan finde en der ikke har kørt så langt.

Focus er bestemt også en meget fin bil, hvor du kan få den med den meget økonomiske motor. Focus kører også godt, men er lige det mindre end Mondeo.

Pug 407 er en såkaldt livsstilsst.car. Så der er ikke synderligt meget plads i den. 407 skulle dog være en af de bedre franske bil mht driftsikkerhed. Men pladsen er den bils dårlige egenskab.

Alternativ kunne være en næsten ny Ford C-max 1,6 tdci fra 2009 med meget få km på tælleren. de kan nok fås fra ca 220.000-250.000. Menså er de også næsten helt nye.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

03-01-2010 kl. 15:57

Hej Kim,

jeg har handlet med biler i autoriseret regi siden 1993, og må erkende at jeg aldrig havde forudset så store afskrivninger på biler, som tilfældet de seneste 2 år.

Fremadrettet håber jeg der findes stabilitet i prisudviklingen, men pt er det meget IN af privatlease bilen, og kan ikke finde nogen fordel i denne finansierings form på biler under Kr. 400.000.

Hvis du egenhændigt køber ny bil, får den rabat der passer dig, og med dit kilometerforbrug, taget i betragtning - skal du fokusere mere på driften af bilen - her er Ceeden interessant. Jeg forudsætter at du enten har fradrag via skattebilletten, eller modtager kørerpenge for kilometerne.

Naturligvis er afskrivningen på en bil der kører 50-60.000 kilometer, større end en der kører 15-20.000 km årligt.

Sidst rettet: 3/1-10

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2010 kl. 07:12

Jeg ville helt klart købe en ny bil, da selv 2-3 år gamle biler kan gå i stykker og du har reelt kun 6 mdr. reklametionsret på bilen.

Med jeres store kørselsbehov, så slider det meget på bilen og der vil komme rep. på bilen.

Jeg ville overveje en Hyundai I30SW, så passer rigtig godt til jeres behov.

Claus Holst Thorsen

Claus Holst Thorsen
bruger siden
06-09-2004

21-02-2010 kl. 11:07

Hej !

Ved det kørselsbehov, skal du købe en ny bil ! Jeg vil foreslå en
Skoda Octavia 1,6 D St. Car (nypris ca. 250.000), Meget stot bagagerum (580 l), Kvalitet fra VW, 4. års garanti. Efter 4 år vil du
også kunne opnå en fornuftig salgspris, som ikke er muligt på
diverse koreanske og franske biler. En Toyota ville også være en god
ide, men er for dyr i anskaffelse.
Claus