Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-12-2009 kl. 22:13
Uh, det kommer nok lidt an på jeres kørselsmønster? Ment på den måde at hvis det skal være diesel, så er det bedst at den kører lange ture stort set hver gang den skal køre. De der småture på et par kilometer er ikke en god idé i længden for en diesel.
Men hvis det er primært de længere ture, så er diesel nok bedst. I ligger nok også lige på den nedre grænse for hvornår diesel bedre kan betale sig.
Nu ved jeg ikke hvor gamle de Zafira-biler er i har kig på.
Men den første model med en 1,8 16V motor havde desværre en del velkendte problemer med svage tandremme der ikke kunne holde hvad de skulle. Men hvis man fik dem skiftet ved hver 60.000 km så skulle de være fine.
Jeg tror dog at i vil kunne opnå bedst økonomi i en Diesel, hvis ikke i får for mange problemer med den.
Men hvis det er primært de længere ture, så er diesel nok bedst. I ligger nok også lige på den nedre grænse for hvornår diesel bedre kan betale sig.
Nu ved jeg ikke hvor gamle de Zafira-biler er i har kig på.
Men den første model med en 1,8 16V motor havde desværre en del velkendte problemer med svage tandremme der ikke kunne holde hvad de skulle. Men hvis man fik dem skiftet ved hver 60.000 km så skulle de være fine.
Jeg tror dog at i vil kunne opnå bedst økonomi i en Diesel, hvis ikke i får for mange problemer med den.