Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-12-2009 kl. 20:21
MHT til de 2 som du nævner, så synes jeg det er ganske gode forslag.
Dog vil jeg mene at det nok kun er de "gamle" modeller i kan få for de 250 k.
Men det behøver så ikke at være dårligt.
Men en 2005-2006 Mondeo st.car med en 2,5 v6 eller 3,0 v6 motor kan i sagtens finde inde for det budget. Dog er der flest 2,5 v6 og de kan købes til en billig penge efterhånden. 3,0 er lidt sværere at finde og er for dyre i forhold til 2,5, med mindre du er heldig.
Mondeo st.car er ikke efter min mening lige så sporty som Mazda 6 st.car. Mondeo er mere konservativ efter min mening. Men til gængæld er mondeo mere praktisk og køre ret godt og der er som regel mere udstyr i dem. Kvalitetsindtrykket virker også bedre i kabinen på Mondeo frem for Mazda 6.
Mazda 6 2,3 med 166 hk kunne bestemt også være noget. Den ser fed ud og har i det hele taget et lækkert design. Den ser klart mere sporty ud end Mondeo. Dog synes jeg som sagt at kabinens finish ikke er på højde med Mondeo. Og hvis du prøver begge biler lige efter hinanden, så vil du nok føle at Mondeo virker som noget mere behagelig at være i.
Jeg er dog sikker på at driftsikkerheden er højere i Mazda 6 end Mondeo.
Ved begge biler skal du dog være OBS på rust. De har desværre begge problemer med det.
Som alternative forslag kunne måske være:
Opel Vectra Wagon 2,0 Turbo fra ca 2007-2009 med 175 hk.
Stor og meget praktisk bil der ligger godt med når det handler driftsikkerhed. Dog lidt kedelig kabine og ret konservativ mht design. Men den kan blive lækker med de rette fælge f.eks.
VW Passat 2006-2007 2,0 FSI 150 hk kan du nok lige finde inde for de 250.000. Men motormæssigt ligger den bagud i forhold til de andre.
Men praktisk pæn og lidt konservativ bil. Der er dog mange muligheder med en VW. mht ekstra udstyr og lign.
Skoda Octavia med enten 2,0 tfsi (200 HK) eller 1,8 Tsi (160 hk) er lige lidt mindre end de andre. Men bestemt en bil der lige bør kigges efter. Dog skal du nok regne med at den kun lige ligger inde for budgetgrænsen.
Du kunne måske også kigge efter en noget ældre Audi A4 st.car eller BMW 3-serie touring. Dog vil de være betydeligt ældre end de andre og være mere brugt. Begge er dig knapt så praktiske. Men de er i hvert fald sporty og lækre.
Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006
21-12-2009 kl. 14:47
Mvh
Tommy
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-12-2009 kl. 23:28
Når den står standard uden sænkning og alu er den dog lidt kedelig at se på. Så er den ikke særligt sporty.
Har ikke ejet en Mazda 6, men har prøvet den flere gange. Bl.a. haft den som lånevogn på et tidspunkt. Dejlig vogn.
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
21-01-2010 kl. 19:32
Tjek Jonas's link længere oppe og prøv den, hvis du tør!!!
Den bil kryber altså under huden på dig og har du bare lidt køreglæde i dig, er du solgt!!