Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-12-2009 kl. 14:20
Der er mange at vælge imellem.
Nedenstående er alle velkørende og gode biler.
Opel Corsa
Fiat Grande Punto
Toyota Yaris
Peugeot 207
Personligt ville jo holde mig fra den helt lille klasse (Aygo, Picanto, Smart etc), da disse biler simpelthen er for anstrengende at køre ret langt i.
Sidst rettet: 11/1-10 (af administrator)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-12-2009 kl. 15:08
Jeg vil dog give din kammerat ret i at det ville være mere behageligt med seat Altea eller Golf plus. Men så bør du vælge den med 1,9 tdi i stedet for. 2,0 Tdi kan være en dyr fornøjelse, hvis du er tilpas uheldig. Turbo og topstykker på den motor er ikke de mest holdbare.
Men de kører godt når de kører.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-12-2009 kl. 15:28
Desuden vil Altea eller Golf helt sikkert blive en del dyrere for dig at køre i. De kører kortere på literen, de er dyrere i afgift, de er dyrere i forsikring, de er dyrere i service og reparationer, og så kommer der lige gulplade strafafgiften oven i. Desuden er afskrivningen højere på gulpladebiler.
Jeg ville stadig gå efter en af ovennævnte, men du skal selvfølgelig køre en tur i dem og føle dig tilpas... for det er helt korrekt, når din kammerat siger, at du kommer til at tilbringe mange timer i den bil. Sørg derfor også for, at din prøvetur ikke kun er på 10 minutter. Hvis du synes om bilen efter første korte prøvetur, så bed om lov til at tage en lang tur i den, før du skriver under.
Profil slettet
19-12-2009 kl. 07:54