Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

08-05-2010 kl. 10:14

Hej,

Jeg har ejet en 156'er 2.0 T.Spark.

Det er vel nok den bil der står næst klarest i min erindring, med min MX5'er som klart nummer et :).

Med hensyn til 156'er kan jeg sige, at du får:

1. Motor med overskud.
2. Styreegenskaber i top.
3. Lækker bil at se på og køre i.

Det negative ved Alfa er desværre, at de er smæk fyldt med fejl og problemer - som J. Clarkson fra Top Gear har sagt:" Der er ikke en Alfa i denne verden, som fejler helt det samme som min". Det er der altså noget om - så forvent at du skal sætte en del midler af til, at vedligeholde din Alfa.

Jeg vil klart gå efter én der har været rustbeskyttet/undervognsbehandlet fra dag et. Kig også efter om udstødningsrøgen er blålig - det mener jeg vist nok betyder, at bilen bruger en del olie (jeg er ikke helt sikker men jeg mener, at det var en af de ting jeg blev gjort opmærksom på i forbindelse med mit køb). Du skal naturligvis også gå efter én der har servicebog.

Jeg har kørt i en 1.8'er. Omend der nok ikke er meget forskel på 1.8'eren og 2.0'eren, så kunne jeg alligevel godt mærke, at 2.0'eren havde lidt mere at byde på. Så jeg vil gå efter en 2.0'er.

Det er bestemt ikke sidste gang jeg har ejet en Alfa . Ja - de deres eget liv og dermed en del underlige fejl men tilgengæld finder du ikke en bil med så meget køreglæde for så få penge.

God jagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henning Wolf

Henning Wolf
bruger siden
15-01-2006

29-06-2010 kl. 19:32

Jeg vil klart anbefale Alfa 156 2.0.. Motoren har et rigtig fint overskud og designet er helt fænomenalt alderen taget i betragtning. Hvis ellers den er velholdt, så er det efter min mening en virkelig stilet bil, dog med svagheder som tekniske fejl. Jeg har dog endnu ikke været på værksted med min, og har haft den i knap 3 år nu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg