Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
10-12-2009 kl. 23:18
Helt klart 1,4 benzin skal i vælge.
Af flere årsager.
Hvis der går ca 2 år før du kommer op på 20-30.000 km om året, så er det ikke optimalt for en dieselmotor. Det kan blive til dyre reparationer på en diesel der ikke bliver brugt nok.
Og 1,4 benzin er også rimeligt økonomisk, og passer langt bedre til det lille kørselsbehov som i har. Og så er den billigere at få lavet service på.
Og så det at Benzin udgaven er 3 år nyere. Der sker altså meget på 3 år i bilverden.
MHT værditab ligger begge biler der hvor det ikke gør så ondt. over 3 år vil du nok tabe ca 25-35.000 hvis du sælger privat.
Jeg kan selvfølgelig godt forstå at diesel virker sjovere da den har flere kræfter og meget udstyr. Men jeg tvivler på at hver kørt km bliver billligere i den i forhold til den anden.
Af flere årsager.
Hvis der går ca 2 år før du kommer op på 20-30.000 km om året, så er det ikke optimalt for en dieselmotor. Det kan blive til dyre reparationer på en diesel der ikke bliver brugt nok.
Og 1,4 benzin er også rimeligt økonomisk, og passer langt bedre til det lille kørselsbehov som i har. Og så er den billigere at få lavet service på.
Og så det at Benzin udgaven er 3 år nyere. Der sker altså meget på 3 år i bilverden.
MHT værditab ligger begge biler der hvor det ikke gør så ondt. over 3 år vil du nok tabe ca 25-35.000 hvis du sælger privat.
Jeg kan selvfølgelig godt forstå at diesel virker sjovere da den har flere kræfter og meget udstyr. Men jeg tvivler på at hver kørt km bliver billligere i den i forhold til den anden.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
11-12-2009 kl. 13:28
Giv mig udviklingen de næste 5 år mht
- olieprisen
- politiske indgreb (partikelfilter, brændstofafgifter, mm)
- nye SKODA modeller på markedet
- fokus på miljø og brændsotfforbrug
- udviklingen i serviceudgifter for Skoda
- mm
og jeg skal give dig svaret.
Fra en økonomisk synsvinkel: enten
1) køber du benzinbilen og skifter senere hvis dine km stiger
2) tager du dieselbilen nu og har valgt rigtigt hvis km'erne stiger og/eller olieprisen mm går opad
3) tager du en vilkårlig af dem og vurderer hvert år om dine omkostninger er for høje ift hvad du kan få i en ny bil (skoda eller anden mærke) i år 2011/2012/2013 osv
Til syvende og sidst tror jeg ikke forskellen er stor uanset dit valg.
Sidst rettet: 11/12-09
Sidst rettet: 11/12-09
- olieprisen
- politiske indgreb (partikelfilter, brændstofafgifter, mm)
- nye SKODA modeller på markedet
- fokus på miljø og brændsotfforbrug
- udviklingen i serviceudgifter for Skoda
- mm
og jeg skal give dig svaret.
Fra en økonomisk synsvinkel: enten
1) køber du benzinbilen og skifter senere hvis dine km stiger
2) tager du dieselbilen nu og har valgt rigtigt hvis km'erne stiger og/eller olieprisen mm går opad
3) tager du en vilkårlig af dem og vurderer hvert år om dine omkostninger er for høje ift hvad du kan få i en ny bil (skoda eller anden mærke) i år 2011/2012/2013 osv
Til syvende og sidst tror jeg ikke forskellen er stor uanset dit valg.
Sidst rettet: 11/12-09
Sidst rettet: 11/12-09