Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

10-12-2009 kl. 22:47

Hvis i venter barn så nap en st.car. Der er ikke plads til alt det habengut man skal have med når man har små børn i en 4-dørs BMW 3-serie.
Jeg kan næsten garantere dig for at du bliver totalt idiot af at bilen bliver presset til bristepunktet hver i skal have barnevogn og andet med.

Og det er lige før jeg vil påstå at en 3-serie st.car heller ikke er nok. Husk på at sådan en bil er en livsstils-st.car, hvor der er lagt mere vægt på dynamik og design end det praktiske.

Jeg kan godt forstå at du har foelsket dig i sådan en BMW 320d. Den er også bare så lækker, så man tror man er blevet bindegal.

Da min søn var helt lille havde vi en Toyota Carina E 4-dørs. Det er en meget praktisk bil, med meget stort bagagerum og plads i det hele taget. Og den har MEGET mere plads end en 3-serie. Men vi skulle sætte barnevognsstellet på cykelholder hver gang. Og det var bare belastende. Man bliver bare hurtigt irriteret over det.
Vi skiftede så til Mondeo st.car fra 04 i stedet for. Og der var masser i plads i den. Der kunne det hele være i bagagerummet, og man brugte 1/4 tid for hver gang man skulle nogle steder. Det bliver man altså glad for i længden.

Så jeg er næsten sikker på at du kommer til at fortryde at du vælger en 3-serie.
Gå en bilklasse op og vælg en Mondeo, Passat, Insignia, Mazda 6, Superb, Avensis i stedet for. Det bliver du gladere for i længden. Ikke på køreegenskaberne, men det praktiske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

10-12-2009 kl. 22:51

Er du vanvittig man slæber meget med til sådan en lille unge...

Kender det kun alt for godt.

bruger siden
11-12-2004

17-01-2010 kl. 23:28

at barnevognen kan være der. Det lyder utroligt. Men hvad så med resten at det habengut der skal med? Skal det med Fed Ex?

Jeg er selv totalt vild med den model, da den er totalt lækker, men hvis jeg skulle have småbørn og barnevogn med, ville jeg finde noget andet uden tvivl... Så kan bimmeren komme senere... hehe

Heinrich Thoms

Heinrich Thoms
bruger siden
06-01-2004

01-02-2010 kl. 19:16

Jeg kørte E46 M3 coupe da vi fik vores første barn og nu e90 sedan efter vi har fået barn nr.2. Vi har altid brugt klapvogn, når vi skal på farten- (kan sættes i bagagerummet uden at tage hjulene af). Ved brug ligges den så helt og liften fra barnevognen derhjemme ligges i...

Mikael Christensen

Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006

05-02-2010 kl. 21:56

Vi havde en E46 Coupe (3 serie fra 1999) da vi fik vores første barn. Det blev dog lidt irriterende i længden, ikke pga. bagagerummet men derimod besværet med at få barnet ind på bagsædet gennem fordøren.

Vi købte derfor en E46 Touring (3 serie fra 2001) og har brugt den med stor fornøjelse til barn nr. 2, og indtil videre har vi også plads til barn nr 3 (inkl 3 barnestole!), barnevogn og oppakning!

Dog vil jeg ikke umiddelbart anbefale den til 3 børns familier.

Drop sedanen (min far har en, men jeg kan ikke se hvilke fordele der er ved dem?) og vælg en stationcar. Jeg tror ikke du vil fortryde det.

Hvis du ikke går op i biler, og kan stille dig til tåls med at køre i en af de ovennævnte stangvarer, er det i hvert fald en lettere løsning, pladsmæssigt. Jeg kan bare ikke!

Det sidste år har jeg haft en Seat Altea XL 1.8 TSi, Alfa 159 1.9JTDm, Saab 9-3 2.0 Turbo og Opel Vectra 2.8 V6 Turbo - alle mindre end 2 år gamle, og jeg var misundelig på konen hver dag som kørte i vores gamle BMW. Det laves simpelthen ikke bedre.

Ovenstående er selvfølgelig min personlige mening og det er ikke umuligt at der er nogen som har en anden opfattelse :-)