Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-12-2009 kl. 16:47
Iflg Bilmagasinets test af Alfa 159 her for et par måneder siden, så er det er ganske udemærket bil der holder okay. Der var ikke rigtigt så meget negativt at komme efter. Altså generelt positivt.
Iflg brugtrevyen 2009 har 159 kvalitetsmæssigt gjort betydeligt fremskridt. De snakker om petitessefejl som resonans i gearkablerne, der kan give en ringende lyd under kørslen. Men det er fejl som typisk er udbedret under garantien.
Og så skriver de noget om at emblemet på nøglen kan falde af. (Bagatel må man sige)
I sjældne tilfælde kan relæerne i motorrummet til brændstofpumpen(Dieselversion) gå i stykker, og så kan bilen ikke starte. Nye relæer klarer problemet.
De mest almindelige fejl:
Forkert bremsetryk
defekte airbags
Problemer med kølevæske i klimaanlæg.
Og så skriver de at lyddæmpende filtinderskærme bagpå kan være rustfælde i dansk klima.
Men Generelt vist det mest positive indtryk af en Alfa mht driftsikkerhed.
Det står på side 39 i brugtrevyen 2009.
Så du kan vist godt nappe sådan en Alfa.
Iflg brugtrevyen 2009 har 159 kvalitetsmæssigt gjort betydeligt fremskridt. De snakker om petitessefejl som resonans i gearkablerne, der kan give en ringende lyd under kørslen. Men det er fejl som typisk er udbedret under garantien.
Og så skriver de noget om at emblemet på nøglen kan falde af. (Bagatel må man sige)
I sjældne tilfælde kan relæerne i motorrummet til brændstofpumpen(Dieselversion) gå i stykker, og så kan bilen ikke starte. Nye relæer klarer problemet.
De mest almindelige fejl:
Forkert bremsetryk
defekte airbags
Problemer med kølevæske i klimaanlæg.
Og så skriver de at lyddæmpende filtinderskærme bagpå kan være rustfælde i dansk klima.
Men Generelt vist det mest positive indtryk af en Alfa mht driftsikkerhed.
Det står på side 39 i brugtrevyen 2009.
Så du kan vist godt nappe sådan en Alfa.
Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004
06-12-2009 kl. 23:28
Hej
Jeg nærmer mig 95.000 km i min Alfa 159 2.4 JTD fra 2006. Ud over alm. service for hver 30.000 km og et tandremsskift, har jeg for nuværende kun skiftet et par bremseklodser. EGR ventil blev skiftet på garanti, og så var der en løs forbindelse i et display som blev klaret for mindre end en tusse - det er alt.......
Sidst rettet: 6/12-09
Jeg nærmer mig 95.000 km i min Alfa 159 2.4 JTD fra 2006. Ud over alm. service for hver 30.000 km og et tandremsskift, har jeg for nuværende kun skiftet et par bremseklodser. EGR ventil blev skiftet på garanti, og så var der en løs forbindelse i et display som blev klaret for mindre end en tusse - det er alt.......