Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2009 kl. 18:00

Prøv en ford C-max, den er meget komfortabel på lange stræk, gode sæder og undervogn, og langt på literen ved diesel.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

24-11-2009 kl. 00:51

Da jeg købte min Ford Fiesta ECOnetic, havde de kampagne med klimaanlæg, fartpilot og en masse andet, der gør det lidt mere behageligt at køre så mange kilometer hver dag. Måske der stadig står nogen rundt omkring hvis du er interesseret. Ford kan også lave billig forsikring gennem IF. Den står til at kunne klare 27 km/l, men med 140 på motorvejen er det tættere på 17. Men sådan er det nok. Kæresten kan godt få den op omkring de 27 :-)

Kia Ceed er måske blandt de kedeligste biler i verden (min mening), men den er meget behagelig at opholde sig i, og den kører godt. Budgettet på 200.000 kan endda klare en diesel, og så er du også godt kørende. Når du skal køre så meget, ville jeg dog sørge for der er plads i budgettet til aircon og fartpilot.

Profil slettet

Profil slettet

25-11-2009 kl. 21:28

Hov stop en halv....Kia ceed er flere gange bedre en renault. Mener der er noget kampange på ceed diesel, syns tv reklame sagde 168000kr.
Men tjek det ud. Ved køb af clio får du blot regninger

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2009 kl. 15:47

Købte selv som en Skoda Fabia Combi 1,4 diesel demomodel i februar d.å.( 300 kørte km, dvs. ny, vær dog obs. på at der sker noget med forsikringen ved en evt. totalskade - FDM er meget behjælpelig med råd og vejledning)
Jeg fik dem til pæn nedsat pris, med andre sæder end denne model ellers leveres med (og en del pænere!) med fartpilot, klimaanlæg mv.
Nogen siger, at den er mindre støjsvag, men ude på motorvejen, hvor jeg kører mellem 180 og 250 km om dagen, opleves bilen yderst komfortabel.
Jeg havde en mindre før (Skoda Fabia 1,4) og jeg sparer dels 5-600 kroner direkte i sparede brændselsudgifter hver måned, dels oplever jeg en så meget større grad af komfort ved denne lidt større og tungere bil. Det bliver man glad for ved disse lange stræk.
Den er desuden en solid og ret godt rustsikret bil, en af de bedste i denne henseende på markedet.

Steen Brüel

Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007

04-12-2009 kl. 16:42

Hejsa,
jeg er også på Fabia Greenline vognen - den er til at få fra ny med masser af udstyr incl. den obligatoriske fartpilot, den holder for mit vedkommende 21 km/l ved blandet kørsel og det bedste af det hele er at man ikke mangler kræfter, selv om der kun er 80 hk.

At der så samtidig er, bilens størrelse taget i betragtning, oceaner af bagageplads, dét bare en bonus. Jeg har haft min siden april og har rundet de 20.000 km og har ikke fortrudt udskiftningen af den "gamle" V70´er, så det virker ikke engang som et step down i det daglige :-)

Eneste anke er den 3-benede diesel (samme i Polo og Ibiza), som giver lidt meget lyd fra sig ved bykørsel, men dét er altså til at leve med, i hvert fald for mig.

God fornøjelse med valget

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2009 kl. 19:01

Det er ikke for sjovt den nye Clio III er kåret som mest fejlfri bil overhovedet i tyskland. Det ER den bedste bil i klassen uanset hvad der ellers bliver skrevet af sludder og vrøvl herinde

Mvh Morten Munksgaard

David Asmussen

David Asmussen
bruger siden
14-06-2006

18-12-2009 kl. 21:30

Bare det er en diesel... med det antal kilometer. Hvad med at privatlease en Mini Cooper D - den kører 24 km pr. l og er sjov.. 3500