Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-11-2009 kl. 22:16
Jeg er enig med de andre. 2,0 TFSI med 200 hk er uden tvivl en hel del kvikkere end 1,8 TSi med 160 hk. Hvis der er nogen der har påstået noget andet, ja så ved de ikke hvad de snakker om. Eller som de andre har nævnt så er det 2,0 FSI med 150 hk de har ment. Og så er der STOR forskel. 1,8 Tsi er klart bedre.
2,0 TFSI RS 200 hk er en familieraket, der er lidt overset. Det er sgu en fin bil der både er praktisk og ret sjov. 200 hk i sådan en bil, det kan mærkes.
1,8 Tsi med 160 Hk er versionen hvis du hellere vil køre længere på literen og spare penge i forsikring og grøn afgift. Men den er ikke sløv. Den gør det faktisk ganske godt. Motoren passer godt til bilen.
Så den står lidt i mellem 4 års garanti-NY Bil-Bedre økonomi-fornuft VS. Sjov-ekstra køreglæde
2,0 TFSI RS 200 hk er en familieraket, der er lidt overset. Det er sgu en fin bil der både er praktisk og ret sjov. 200 hk i sådan en bil, det kan mærkes.
1,8 Tsi med 160 Hk er versionen hvis du hellere vil køre længere på literen og spare penge i forsikring og grøn afgift. Men den er ikke sløv. Den gør det faktisk ganske godt. Motoren passer godt til bilen.
Så den står lidt i mellem 4 års garanti-NY Bil-Bedre økonomi-fornuft VS. Sjov-ekstra køreglæde
Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006
16-11-2009 kl. 17:01
Nu ved jeg jo ikke hvorledes dine forsikringsforhold er, men jeg ved at mit forsikringsselskab ville stejle fuldstændigt hvis jeg ringede og skulle forsikre en brugt RS med 200 heste. Omvendt kunne vi sikkert finde noget meget fornuftigt med en 1.8 TSI. Om ikke andet så gennem en ordning hos forhandleren (jeg ved ikke om Skoda har sådanne ordninger).
Jeg ville bare sige, at forsikring også er en post du bør tage med i dine beregninger.
Men jeg synes det er en fed bil du har kig på. Personligt ville jeg måske vælge Superb 1.8 TFSI Ambition, men det er en anden sag :-)
Jeg ville bare sige, at forsikring også er en post du bør tage med i dine beregninger.
Men jeg synes det er en fed bil du har kig på. Personligt ville jeg måske vælge Superb 1.8 TFSI Ambition, men det er en anden sag :-)
Profil slettet
18-11-2009 kl. 19:11
Ikke mere ævl!
Du skal købe en NY Octavia 1.8 TSI Elegance med 4 års garanti.
Du bor ikke i Tyskland og har ikke brug for de 40 ekstra heste.
0-100 på 8 sekunder burde række - tophastighed langt over 200.
Du skal købe en NY Octavia 1.8 TSI Elegance med 4 års garanti.
Du bor ikke i Tyskland og har ikke brug for de 40 ekstra heste.
0-100 på 8 sekunder burde række - tophastighed langt over 200.