Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
11-11-2009 kl. 09:36
Jeg kan da prøve, dog ikke hvis jeg skal låne dig differencen :-)
Spørgsmålet er så, om du skal købe en Passat med 200+ på "klokken"
Det kommer lidt an på dit kørselsbehov, og hvor lang tid du påregner at beholde den.
Hvis du kører feks. 30.000 om året og vil beholde den i 4 år, så ville jeg personligt IKKE købe en bil der har kørt over 200.000km, fordi når du er "færdig" med bilen, så har den kørt over 320.000.
For ALLE biler uanset mærke, er 300.000km rigtigt meget, du risikerer nemt at motoren "springer i luften" og det koster altså nemt 50.000kr at udskifte en dieselmotor.
Prøv, for sjov, at gå ind på Passater ,her på bilbasen,der har kørt over 300.000 og se hvor mange der har fået renoveret eller skiftet motor.
Held og lykke.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
11-11-2009 kl. 11:01
Jeg vil altså give Henrik ret.
Hvis du "kun" har 100.000 kr til en Passat, så lad være med at købe en passat. Selv de gamle passat´er er stadig alt for dyre.
Kig efter nogle andre mærker hvor du får mere for pengene. Og også en mindre slidt bil.
F.eks Ford Mondeo ville være et langt bedre bud. Dog skal du nok op i min. 130.000 der.
Alternativt kunne Nissan Primera være noget. De er ikke så slidte i det prisleje.
Profil slettet
13-11-2009 kl. 15:07
Profil slettet
13-11-2009 kl. 16:11
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=632&PubName=Bil Magasinet&SourceType=database
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-TDi-Ambiente-Combi-5d_ID478902917.htm
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=315&PubName=Bil Magasinet&SourceType=database
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/Skoda-Octavia-1,9-TDi-110-Elegance-Combi_ID9905.htm
Sidst rettet: 13/11-09
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
13-11-2009 kl. 18:03
Jeg vil ikke lade mig afskrække af at købe en brugt Passat. De findes til under 120.000 som diesel med under 200.000 km på bagen eller til under 100.000 med under 150.000 km som benzin. Over 25.000 km årligt vil jeg nok købe diesel. Køb hos en forhandler (eller få en kyndig person med hvis du køber privat)og sørg for at service er ok, og at den i øvrigt er velholdt, og få garantien med, og lad så være med at servicere den hos de dyre autoriserede værksteder men find en god lokal mand som kender til VW.
Nok er VW dyrere end andre mærker men de holder også prisen bedre end så mange andre, så værditabet er lavere til følge.
Til syvende og sidst handler det jo ikke om +/- 100 kr mere eller mindre om måneden men om en bil som man personligt synes om og er stolt af. I den sammenhæng er det fløjtende ligegyldigt hvad alle andre måtte mene.
Sidst rettet: 13/11-09
Sidst rettet: 13/11-09
Profil slettet
13-11-2009 kl. 21:10
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html
http://www.shortnews.de/start.cfm?id=729453
http://www.bild.de/BILD/auto/2008/09/vw-passat/im-auto-bild-dauertest-durchgefallen.html
http://www.accordforum.de/showthread.php/vw-passat-versagt-im-dauertest-mazda-vorn-10131.html
Und so weiter ......
Kører selv vw/skoda på femogtyvende år men det har fandeme kostet kassen - alfa omega er at købe fra ny og siden sælge inden for 2-3 år. Værditab kan jeg leve med men ikke de endeløse værkstedsregninger et vw produkt før end senere medfører.
Profil slettet
14-11-2009 kl. 21:48