Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-11-2009 kl. 09:36

Hej Nadja.

Jeg kan da prøve, dog ikke hvis jeg skal låne dig differencen :-)

Spørgsmålet er så, om du skal købe en Passat med 200+ på "klokken"
Det kommer lidt an på dit kørselsbehov, og hvor lang tid du påregner at beholde den.
Hvis du kører feks. 30.000 om året og vil beholde den i 4 år, så ville jeg personligt IKKE købe en bil der har kørt over 200.000km, fordi når du er "færdig" med bilen, så har den kørt over 320.000.

For ALLE biler uanset mærke, er 300.000km rigtigt meget, du risikerer nemt at motoren "springer i luften" og det koster altså nemt 50.000kr at udskifte en dieselmotor.

Prøv, for sjov, at gå ind på Passater ,her på bilbasen,der har kørt over 300.000 og se hvor mange der har fået renoveret eller skiftet motor.

Held og lykke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

11-11-2009 kl. 11:01

Hej

Jeg vil altså give Henrik ret.

Hvis du "kun" har 100.000 kr til en Passat, så lad være med at købe en passat. Selv de gamle passat´er er stadig alt for dyre.
Kig efter nogle andre mærker hvor du får mere for pengene. Og også en mindre slidt bil.
F.eks Ford Mondeo ville være et langt bedre bud. Dog skal du nok op i min. 130.000 der.

Alternativt kunne Nissan Primera være noget. De er ikke så slidte i det prisleje.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2009 kl. 15:07

Med det forholdsvis lille beløb gør du klogt i at glemme alt om vw. De første 20.000 kr går af uforståelige årsager til navnet alene. Se efter en Avensis eller Primera stc. med undervognsbehandling og service i orden. Så slipper du for dyre værkstedsregninger og er godt kørende mange år frem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2009 kl. 16:11

Suk - nå ja med det km forbrug er det ikke smart med en benziner. Det er lige skidt om du vælger en slidt folkevogn eller frøbil. Det lader til at økonomien er afgørende - hvad med at sætte tæring efter næring og gå en til to bilklasser ned? Se evt. efter en Octavia 1.9 TDI eller Fabia 1.4 TDI.

http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=632&PubName=Bil Magasinet&SourceType=database

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-TDi-Ambiente-Combi-5d_ID478902917.htm

http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=315&PubName=Bil Magasinet&SourceType=database

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/Skoda-Octavia-1,9-TDi-110-Elegance-Combi_ID9905.htm

Sidst rettet: 13/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-11-2009 kl. 18:03

Nadja, som Jan Sørensen er inde på så er bilkøb mere religion end det er viden. Så lad dig ikke afskrække af at nogle ikke kan lide VW. Det er immervæk en af de mest gennemtestede biler der findes.

Jeg vil ikke lade mig afskrække af at købe en brugt Passat. De findes til under 120.000 som diesel med under 200.000 km på bagen eller til under 100.000 med under 150.000 km som benzin. Over 25.000 km årligt vil jeg nok købe diesel. Køb hos en forhandler (eller få en kyndig person med hvis du køber privat)og sørg for at service er ok, og at den i øvrigt er velholdt, og få garantien med, og lad så være med at servicere den hos de dyre autoriserede værksteder men find en god lokal mand som kender til VW.



Nok er VW dyrere end andre mærker men de holder også prisen bedre end så mange andre, så værditabet er lavere til følge.



Til syvende og sidst handler det jo ikke om +/- 100 kr mere eller mindre om måneden men om en bil som man personligt synes om og er stolt af. I den sammenhæng er det fløjtende ligegyldigt hvad alle andre måtte mene.

Sidst rettet: 13/11-09

Sidst rettet: 13/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2009 kl. 21:10

Så er vw banden her igen - en skam i ikke kan/vil forholde jer til fakta:

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html

http://www.shortnews.de/start.cfm?id=729453

http://www.bild.de/BILD/auto/2008/09/vw-passat/im-auto-bild-dauertest-durchgefallen.html


http://www.accordforum.de/showthread.php/vw-passat-versagt-im-dauertest-mazda-vorn-10131.html

Und so weiter ......

Kører selv vw/skoda på femogtyvende år men det har fandeme kostet kassen - alfa omega er at købe fra ny og siden sælge inden for 2-3 år. Værditab kan jeg leve med men ikke de endeløse værkstedsregninger et vw produkt før end senere medfører.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2009 kl. 21:48

Det kan jeg godt forstå du ikke forstår. De sidste 4 VAG produkter er købt som nye og solgt efter 2 - 3 år. Derfor har jeg ikke på det seneste haft problemer med mine biler - af skade blir man i bedste fald klog men aldrig rig. Værditabet har været stort men sådan er det når du er første ejer - det har jeg valgt at acceptere for at få et problemfrit ejerskab.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg