Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

10-11-2009 kl. 17:49

Panelet siger at du har 7 vidt forskellige biler i vidt forskellige prisklasser!!

Prisniveau?

Herudover så er bilkøb baseret på personlig holdning, så ud og prøve nogle af alle disse biler, så du selv kan blive klogere og få sorteret i dem.

Så vi starter lige med at spille bolden tilbage til dig :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2009 kl. 22:17

Pyha, lækre biler alle sammen, jeg ville også ha' svært ved at vælge...

Personligt er jeg lidt en Honda-nørd, så det falder mig naturligt at sige "Accord".

Men det kommer igen meget an på hvad behovet er, Accorden er nok ikke den mest rummelige i udvalget(men det er Audien og BMWen nu heller ikke), og jeg kan se at 307'eren I har nu er en SW; skal I ha' st.car igen eller hvorledes?

Jeg må stemme i med Jan, vi må ha' lidt mere info.

Hvilket prisniveau er vi i?

Hvor mange km kører I årligt?

Sidst rettet: 10/11-09 (af administrator)

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

10-11-2009 kl. 23:55

Af dem du nævner vil jeg mene at den bedste allrounder-bil er passat. Den er god til det hele, men på stort set alle punkter er der en anden bil der slår passat.

Hvis du "kun" kører 25000 km om året, så er jeg ikke helt sikker på om det bør være diesel.

Hvis du er villig til at betale prisen, så er Mercedes´en jo klart den mest optimale. Da der i den er det hele og en motor der vil frem i verden.
Men har så også med garanti kørt mindst 120.000 km mere end de andre.

Mazda 6: Lækker og flot bil med fornuftig mængde udstyr og er den billigste. Du får mest for pengene her. 163 hk diesel er bedste køb.
Minus: Ikke de bedste motorer med benzin.

Toyota Avensis. Ja også stor og lækker bil. Dog ikke så pæn som Mazda 6. Fine motorer. Benzin 147 hk 1,8 benzin er den mest normale.
Fine dieselmotorer.
Minus: De er for dyre.

Honda Accord: Lækker bil. Generelt bare en god bil. 2,0 benzin er vist mest oplagt.

Audi A4 og BMW 3-serie: Begge 2 lækre prestigebiler i meget høj kvalitet. Ligger en klasse over de andre undtagen Mercedes. Men er så også en klasse mindre i størrelse.
Minus de er også for dyre.

Passat: Der er mange fine motorer til den 1,4 tsi 1,8 tsi er gode benzinmotorer. Bilen kører generelt godt. Der er god plads i den.
Minus: For dyre. Snart gammel model.

Jeg synes dog der er nogle emner du glemmer, som f.eks.
Opel Insignia, Ford Mondeo of Skoda superb, alle 3 som st.car.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

11-11-2009 kl. 21:41

Lidt input:

Driftsikkerhed: alle bilerne er driftsikre når man køber noget til 300.000 kr.

Økonomi: Med 300.000 i købspris skal du regne med ca 40-45.000 i årlig afskrivning. I det lys er det hverken afgørende om du køber benzin eller dieselbil, og heller ikke om den kører 15 eller 20 km/l. Så som udgangspunkt så vælg brændstof efter hvad du bedst kan lide.

Om du så vil bruge 300.000 på en brugt BMW/AUDI end på en ny/nyere af de øvrige er udelukkende en smagssag, og smag kan som bekendt ikke diskuteres.

Jeg er overbevist om at du bliver meget klogere ved at prøve nogle af dem live !

Sidst rettet: 11/11-09

bruger siden
11-12-2004

11-11-2009 kl. 21:58

Er desværre ikke i landet endnu, så vidt jeg ved. Men jeg har en temmelig god fornemmelse af at den er værd at venter på. Den skulle gerne komme til landet i starten af det nye år.
Fordelen ved den er at den er noget større end de andre lige på nær mercedes. Og den kan købes til en særdeles fair pris. Udstyrsmængden er bestemt i orden og designet i kabinen er lækkert.
Men start med at prøve 4-dørs udgaven af den, for at se om du kan lide den. Men køb st.car hvis du er interesseret. Den er virkelig flot og lækker. Prøv evt at google skoda superb st.car.