Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-11-2009 kl. 09:33

Kør den død.
Alt andet lige så er afskrivningen klart højest i starten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 09:43

Det kommer selvfølgeligt an på hvad du kan få for den og hvad du vil. Selv ville jeg skyde den af nu, og havde nok gjort det for et eller to år siden. Men igen hvad kan du få for bilen. Hvis under kr. 50000 så behold den som en anden skriver - det er blot så kedeligt og trist at køre en bil "død" - der er ikke megen glæde og nyhed i det .-)

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 09:45

Men jeg tænker altid - hvem er det som sælger en 1 år gammel bil ?? Der må da være et eller andet galt med bilen hvis man ikke vil have en ny bil længere ???

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

09-11-2009 kl. 20:30

Når du nu har en skoda og overvejer at bytte til en Fransk bil, så vil jeg da selv vente så længe som muligt med at skifte bil

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 21:48

Fra Skoda til Renault - lyder som en rigtig dårlig idé. Køb du hellere en Octavia Combi - mon ikke Skoda vil give en fair pris for din Fabia. Det er en yderst populær bil, også som brugt, og mange forhandlere mangler brugte biler. En Megane er fuld af fejl - helt fra ny og det bliver kun værre med tiden.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-11-2009 kl. 15:01

Forfatteren til den artikel, har altså ikke en pind forstand på bilhandel, alene det at påstå at det næsten ikke koster afskrivning at køre de 50.000 km der ligger imellem 30 og 80.000 ?????
Og så den der med de 180.000 ?? vil det sige at hvis bilen runder 181.000 så PUFF, 25.000 er forsvundet ???
Og sidst men ikke mindst sælg bilen inden den bliver 6 år ???
Ellers hvad?? Er den så fuldstændig usælgelig eller hvad ?
Jeg kan lige se det for mig; du har en bil der er 6 år gammel og har kørt 181.000 og vil gerne have en ny, og forhandleren vil ikke give et sæt måtter for den, MEN hvis du da bare var kommet for 3 mdr. siden, da var den 100.000 værd ??

Nej, vel.

Jens Philip Nørgaard

Jens Philip Nørgaard
bruger siden
23-04-2006

10-11-2009 kl. 15:49

Jeg er også af den mening at livet leves kun 1 gang, og biler er en mega dårlig investering - Skift når du har lyst, blot du nyder din (dårlige) investering. Min favorit bil-pusher i Silkeborg havde et slogan på et tidspunkt der sagde alt; "Livet er for kort til kedelige biler" Uanset budget - køb med hjertet :) Det er det vigtigste.

Sidst rettet: 10/11-09

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2009 kl. 18:03

Der er ikke nødvendigvis noget galt med bilen, hvis den kun er 1 år gammel, men den skal selvfølgelig ses ordentlig efter! Og desuden er der jo stadig garanti på..
Det kan være, at den tidligere ejer ikke havde råd alligevel, er flyttet, nyt arb, evt. med firmabil, bilen er brugt firmabil osv.

For ca. 2 år siden skulle min mor skifte bil, og der fandt vi en 1,5 år gammel Peugeot 206 Griffe med 110 hk, læder, klimaanlæg og en masse andet udstyr, der kun havde kørt 15.000, til samme pris som en fabriksny 1.4 uden udstyr. Den har der ikke været nogle problemer med overhovedet!
Ifølge sælger var bilen for lille til den tidligere ejer..

Sidst rettet: 10/11-09