Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

09-11-2009 kl. 20:36

Hej

For det første kan jeg godt forstå at du overvejer Insignia. Den er altså en anelse for lækker.

Men nu ved jeg ikke hvor du har fået tilbud fra.
Men har fundet dette tilbud.
http://www.finansnord.dk/EasyfleetDK/PrivatLeasing/Opel_Insignia.aspx
Det er dog kun 15.000 km om året. Men man kan jo prøve at høre hvad det kommer til at koste hos dem.

www.fleggaardleasing.dk er også en mulighed for at finde nogle tilbud. Men om det er billigere end det du har fået ved jeg ikke.

Generelt virker det som om at leasing er en god mulighed for de fleste. Det største minus er dog mht tilbageleveringen. Der kan opstå nogle tvister der kan koste mange ekstra tusinde.
Problemet er at man kan jo umuligt undgå at der kommer nogle småridser igennem årene. Der er måske nogle stenslag på front og der er ridser ved håndtag og måske lidt bilkabuler. Alle ting som for det meste hører med ved en brugt bil.
Men det er sådan nogle ting der skal beskrives klokkeklart inden du skriver under på noget. Og vær sikker på at det er en uvildig der vurderer "skaderne". FDM gør det en del.
Hvis du er tilpas uheldig kan det måske koste dig op i mod 30.000 kr for udbedring af "skader" Men så er det også gralt.

Har du regnet på om det ikke kan betale sig at købe bilen selv, og evt få kørepenge? Der er en artikel om det i det nyeste MOTOR blad.

Men held og lykke med valget..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

11-11-2009 kl. 11:11

Lige umiddelbart synes jeg at prisen på 4700 om måneden med det km-tal lyder fair nok.
Nu ved jeg ikke om du er medlem af FDM, de kan evt råde dig endnu bedre, da det efterhånden er noget de har en del erfaring med leasingkontrakter.
Og alt hvad man har læst og hørt siger alle stort set det samme. At man skal sørge for at få på skrift hvad der er alm slidtage og hvad der er skader. Og ikke bare en sælgers ord, for han siger sikkert bare, at det skal vi nok finde ud af til den tid.
Nu ved jeg ikke hvem de bruger som uvildig 3. part. Men FDM bliver vist brugt en del til det job.
Men få tingene skrevet ned i kontrakten. Så kan der ikke være lige så meget tvivl.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg