Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 16:17

Hvorfor Diesel med det "lille" kørselsbehov ? man skal helst over 30.000 km for at det bedst kan betale sig at vælge en diesel.

Jeg ville gå efter Skodaen ;-) Den er størst og har det laveste værditab.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-11-2009 kl. 15:11

Skoda'en er en fin bil, men størst det er den nu ikke.
Mondeo' er da mindst en klasse større.
Ikke mindst på bagsædet er der en verden til forskel på de to.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-11-2009 kl. 15:16

Pengene rækker lige til en Mondeo diesel af nyeste generation, hvis du kan nøjes med mindste motor. Det er selvfølgelig en smagssag, om den motor er stor nok.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-TDCi-100-Ambiente-st.car-5d_ID400602169.htm

Denne Mondeo slår de to andre stort på køreegenskaber, plads og følelsen i kabinen.

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2010 kl. 11:23

har selv en skoda octavia combi 2,0 tdi dsg og den blir 4 år til maj, har fået lavet service på den ved 30 og olieskift ved 45.000km, intet andet.
kommer så et dyrt service besøg her i foråret ved 60.000km hvor den både skal have skiftet tandrem og olie i gearkassen udover. alm stort service.
pladsmæssigt er der et stort bagagerum (580L) pladsen på bagsædet er mindre god men vi har da været 5 (2 børn med barnestol og 3 voksne) i bilen fra kbh til skagen og på hjemturen sad jeg bagerst 1,90 og 115kg og sad udemærket bag passagersædet som var skubbet længere frem... kunne ikke havde siddet optimalt hvis forsædet var indstillet til mig.

hvis det er plads du vægter højest er mondeoen nok valget, da den er større i kabinen end octaviaen. har haft 2 mondeoer i den gamle udgave(årg. 98) og de kørte også godt og havde uden problemer plads til 5 voksne

laguna vil jeg ikke kommentere da jeg intet kender til den, udover den har nok et mere spændende design end ford'en og skoda'en

med 25.000km skal du nok også kigge lidt på hvad de forskellige har i service intervaller... vil være irriterende at den hele tiden skal til service.