Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Sune Nabe Frederiksen

Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006

31-10-2009 kl. 21:55

Kære Anni

For det første er det svært at give dig en entydig anbefaling idet man reelt kan få rigtig mange gode biler der vil opfylde dit behov til 150.000. Men lad mig komme med tre ting:
1) En tur til Jylland om måneden kan godt betyde, I vil værdsætte en ikke alt for lille bil. Den støjer, er mindre spændende at sidde i mellem to lastbiler og er relativ vindfølsom (mere livlig på vejen)
2) For mig at se, er det afgørende at bilen har ESP (eller lignende) når du kører med børn. FDM har estimeret at op mod 50% af alle dødsulykker kunne have været undgået hvis bilen havde dette sikkerhedsudstyr
3) I dagens marked kan du reelt få store discounts på både brugte og nye biler. De mindre biler er dog mindre forhandelbare, og derfor vil du reelt komme rigtig langt med dine 150 ved en brugt lidt større bil. Et bud kunne være en brugt Ford Mondeo som for eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Active-110-5d_ID754901098.htm

Jeg har selv haft en Skoda Fabia, og ja det er en rigtig god bil. Den lille 1,2 motor er dog ikke bygget til motorvej, hvorfor jeg tror du vil føle den meget støjende på jeres ture til Jylland.

Håber du kan bruge noget af ovenstående.

Med venlig hilsen
Sune

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg