Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2009 kl. 09:08

rigtig fornuftigt med de 10000 kr til service og rep om året ;-)

jeg ville gå efter toyotaen da den er langt mere driftsikker og hvis der skulle gå noget i stykker er toyotaværkstedet et godt sted at få den lavet, det gør jeg og jeg køre pt Skoda.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2009 kl. 15:16

Jeg købte min Avensis som havde nogle 90.000 km bag sig (modellen er fra 1999). Efter ca år har den nu 143.000 km. Den største reparation jeg har fået udført var udskiftning af en pære. Ellers har de "kun" være service, pava behandling og dæk. Jeg er i øvrigt glad for 1,6L motoren, som kan yde 110HK samt køre 12-13 på literen (den køren længere på literen med årene siger man :-) Super bil som bare kører derudaf.

Niels Richard Brunhøj

Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007

09-11-2009 kl. 11:18

Hej Britt
Du spørger hvor mange km. er for meget. Det kan variere meget, alt efter hvem der har kørt bilen. Er den kørt som en fornuftig familie/rejsevogn uden ræs om at komme først til næste lyskryde, eller lave mest hjulspin kan en Avensis sagtens køre 4-500.000 km. Jeg har haft flere Carinaer og Corollaer siden 1984 der har kørt mere end 350.000 km. uden olieforbrug, og på samme kobling ect. Du skal gå efter en bil der har fået løbende undervognsbehandling og er med fuld servicebog. PS Servicebog. kontroler at der er navn på den der har udført service, ellers er der mulighed for snyd. Få en FDM test af den bil du beslutter dig til, og lad testen være afhængig af handel: Kig inde i bilen hvordan interiør ser ud. Er der ridser og skrammer ud over det normale, så gå ud fra at det ikke er en bil der er plejer godt, men bare brugt godt. Held og lykke fra en glad og yderst tilfreds Toyotaejer siden 1984.