Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

13-10-2009 kl. 13:24

Hej

Jeg kan godt forstå at du kigger efter Mondeo. Det er en fin bil, hvor man får meget for pengene.
Mondeo Hatch er da en okay bil, da kan leve op til minimumsforventningerne. Men den bliver altså slået med flere længder af St.car-udgaven. Mondeo st.car er en af de rummeligste st.car biler i den klasse. Der er bunker af plads i den bil. Og når man skal have barnevogne og klapvogne og alt det andet med. Så er den ikke bare lidt bedre, men meget bedre end en 5-dørs hatch.
Har selv haft en Mondeo st.car. Og der er kun 2 andre der der kan hamle op med Mondeo st.car. Og det er Citroèn C5 og Vectra Wagon.

Af økonomiske årsager ville jeg også hellere nappe en st.car. Den er altså nemmere at komme af med. Det kan godt være at den koster lidt mere når du køber, men du får så også lidt mere når du sælger.

Personligt synes jeg så også at st.car udgaven er væsentligt mere harmonisk. Og meget pænere at kigge på. Men det er jo en smagssag.

Jeg ville nappe en st.car hvis jeg var dig... Det bliver du gladere for i længden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

15-10-2009 kl. 13:45

Mht motorstørrelse i sådan en Mondeo, er det selvfølgelig en smagssag. Nogen mennesker har ikke så store krav som andre.

Da vi i sin tid kiggede på Mondeo st.car. Prøvede vi også en Mondeo st.car 2,0 (145 hk). Bilen kørte godt og behageligt. Den var også næsten ny. Men alligevel havde jeg en dårlig fornemmelse af den, da den simpelthen er alt for sløv som en 2,0. Når man f.eks kørte på motorvejen med 110 kmt. Og du skulle overhale en anden bil, så skulle man jokke klampen i bund for der bare skulle ske en lille smule. Men accelerationen var så langsom, så man blev helt skuffet. Man skal åbentbart geare ned for at få noget mere power..

Men til gengæld er det så meget anderledes i en V6 med 170 hk.
Det er absolut ikke nogen racervogn, skal lige siges. Men man har bare et meget bedre flow i sin kørsel, og meget mere rolig og afslappende kørsel. Og så meget mere luksuriøst. Det er en helt anden oplevelse af bilen. Så vi valgte altså en V6 med 170 hk. Og har aldrig fortrudt det. Desværre blev jeg nødt til at sælge den pga skilsmisse.

Regn med at sådan en går mellem 9-10 km/l ved alm kørsel og 11-12 ved langture, alt efter hvor tung højrefod i har.
Desværre er den dyr i grøn afgift. 6480 om året.
Men der er til gengæld masser af køreglæde.

John Harbo

John Harbo
bruger siden
24-12-2005

15-10-2009 kl. 19:30

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Volvo-V70-2,4-5d._ID537195.htm

Hej Martin.
Hvorfor ikke skifte til en V70 i stedet for "mellembilen Mondeo"?
Jeg har kørt Volvo i mange år (V70) og jeg har 2 af dem lige nu. Den ene er til salg og jeg mener at du bør tage din hustru med på en prøvetur. Meget sikker, lydsvag, meget velholdt, rummelig osv osv.
Ring til mig!
/John